Wernhout JO17-1 vergeet de top 3 binnen te stomen

Tilburg, zaterdag 4 november 2017.

SC ’t Zand, een club die op 1 juli 2017 1400 leden telde, was de tegenstander van Wernhout JO17-1 op deze zaterdagmiddag en -avond. Het was namelijk 16:30 uur voordat de wedstrijd eindelijk werd afgetrapt. Wegens overvolle speelschema’s op het sportpark aan de Bijsterveldenlaan, kon ons sterrenensemble pas laat terecht.

Desalniettemin had Wernhout JO17-1 dus een hele dag gehad om zich voor te bereiden op laagvlieger SC ’t Zand. Dat het desondanks toch aan scherpte ontbrak, was erg jammer.
Of het lag aan het onwennige tijdstip, de kleur van de shirts, het kunstgras of het bezoek van Boef aan Highstreet op vrijdagavond zal een raadsel blijven. Denderend was het niveau niet.

Ondanks dat de eerste helft qua spel ondermaats en weinig overtuigend was, kwamen beide teams tot weinig kansen. Wat speldenprikjes hier en daar leidde echter slechts tot 1 goal, 1 goal voor SC ’t Zand. Ruststand, 1-0 in het nadeel van de zwart-witten van V.V.Wernhout.

Etenstijd! V.V.Wernhout zocht de kleedkamers op en trachtte het spel van de afgelopen weken terug te laten komen in Tilburg, om zo de 0-1 achterstand om te buigen naar een positieve eindstand voor de JO17-1.

Waar scherper gestart werd dan in de eerste helft, lukte het Wernhout niet om te scoren. Er werd postbode gespeeld, de vleugels werden vrijwel onbenut gelaten en de omschakeling van SC ’t Zand was gevaarlijk. Het waren dan ook de Tilburgers die de 0-2 maakte vanuit hun omschakeling.

Vervolgens gingen koppies hangen, werden taken minder goed uitgevoerd en afspraken niet altijd nagekomen. Hiervan profiteerde SC ’t Zand met veel plezier.

Een eindstand van 7-0 was geflatteerd, de nederlaag echter wel terecht. Zo lang Wernhout JO17-1 haar afspraken nakomt en taken uitvoert, kan het elke tegenstander lastig maken. Doen ze dit goed, kunnen ze van elke tegenstander zelfs winnen.

De andere kant van het verhaal, dat bij niet nakomen van afspraken en niet uitvoeren van taken het tegen elke tegenstander lastig wordt, is ons helaas voor de tweede maal dit seizoen duidelijk geworden.

Volgende week komt koploper JEKA richting Wernhout. Een ander niveau is gewenst, zodat we wederom 3 punten in Wernhout kunnen houden.