Wernhout is niet minder maar verliest van effectief NSV

De eerste wedstrijd van het tweeluik tegen NSV vond plaats op zondag 24 maart. Geen Europees toernooi, geen uitdoelpunten die dubbel tellen, gewoon een competitiewedstrijd in de 4e Klasse B. Een belangrijke competitiewedstrijd.

NSV had een knappe reeks neergezet de afgelopen weken en Wernhout wist zichzelf vorige week tegen GSC/ODS niet te belonen met een doelpunt. NSV was een ploeg die niet uitblonk in frivool voetbal, maar had wel een aantal snelle, handige spelers in hun voorhoede rondlopen. Neem daarbij een stevig blok no-nonsense verdedigers en de ploeg uit Nispen is wel omschreven.

Wernhout was vooraf gewaarschuwd voor de geel-zwarten. Desalniettemin speelde het als collectief met één missie: doelpunten maken en winnen. Vanaf het eerste fluitsignaal werd dan ook druk gegeven op de verdediging van de bezoekers.
Wernhout had het overwicht op het veld, maar het was NSV dat scoorde na 26 minuten. Een onderschepping op het middenveld leidde een tegenaanval in en de Wernhoutse defensie had het nakijken. Keurige goal, 0-1.
Dat Wernhout ondanks de tegenslag of tegenslagen van afgelopen weken veerkracht toonde, was goed om te zien. Ondanks dat Wernhout namelijk niet in een flow zit, wisten de mannen van Marc van der Linden de achterstand binnen 7 minuten om te buigen naar een voorsprong. Met dezelfde drive en gretigheid werd namelijk druk gegeven op de Nispense defensie, wat zich eerst uitbetaalde in een penalty mede dankzij een goede onderschepping van Max en daarna in een schot uit de tweede lijn. Goals: 2 keer Maikel Zagers. Waarbij vooral de laatste van de 2 een keurige treffer was.

Nog voor rust was het echter NSV dat langszij kwam. Een blinde bal van de rechtverdediger belandde aan de andere kant van het veld. Waar de bal eerst binnendoor ging bij een Wernhout verdediger was het de Nispense aanvaller die de bal kon oppikken. De andere Wernhout verdediger die ternauwernood nog in de buurt van de bal kon komen werd uitgekapt en de bal werd langs de keeper geschoten. Ruststand: 2-2.

De tweede helft was nog geen 5 minuten oud en Wernhout keek wederom tegen een achterstand aan. Een domme overtreding leidde tot een vrije trap aan de zijkant van het veld. Bij de tweede pal torende de NSV-aanvaller boven de rood-witten uit en in de ouderwetse scrimmage die daarop volgde kon een NSV’er de bal binnen punteren.

In het restant van de tweede helft werd door Wernhout opportunistischer gespeeld maar leidde dit leidde niet meer tot goals.
René kreeg in het tweede bedrijf nog een goede kans, een ander lichtpuntje was de invallende Hein. Helaas was de uitkomst van deze zondag niet de gewenste. ‘Wernhout had een overwicht, maar kon niet voor dreiging zorgen’ zo stond te lezen in de BN de Stem van maandag, iets wat ook NSV-trainer Andy Wierikx bevestigde.
Evenals vorige week had de ploeg van Marc van der Linden niet hoeven verliezen, maar deed het dat toch.

Daarentegen heeft Wernhout aanstaande zondag de uitgelezen mogelijkheid om sportieve revanche te nemen. Dan gaat het namelijk op bezoek bij NSV. Mocht u niet weten waar u moet zijn? Sportpark de Wallen te Nispen. Tot dan!