Wernhout bindt SVC aan de zegekar en boekt derde overwinning op rij

8-12-2019 Wernhout 1 – SVC 1 3-0 (1-0)

Ondanks een matig Wernhouts optreden is de zegekar ook tegen SVC blijven rijden. In de eerste minuut was er al een grote kans voor SVC waarop Gijs bekwaam redde.Na een minuut of vijf een kopbal van Lars die rakelings over ging uit een corner van Davey. Daarna werd het wat gezapiger en mede door de harde wind viel er in het eerste half uur weinig te beleven.

In het laatste kwartier werd Wernhout wel gevaarlijker, Mathieu kopte uit een voorzet van Maikel over en even later kort achter elkaar twee grote kansen voor Maikel. De eerste werd gered door de SVC-doelman, de tweede werd door Maikel over geschoten.

Uit een corner van Davey scoorde Maikel vlak voor rust van dichtbij de openingstreffer, 1-0. Wernhout verzuimde de score nog voor rust te verdubbelen. Marvin werkte de bal van dichtbij over het lege doel en zo kwam SVC goed weg.

Kort na de thee nog een kans voor Wernhout. Een schot van Davey smoorde in de Standdaardbuitense zestien voor de voeten van de invaller Gijs Domen die met zijn schot de SVC-keeper bijna verschalkte door de benen. Ternauwernood kon de keeper de bal nog net voor de lijn pakken.

In de 53e minuut een knappe redding van Gijs die een kopbal uit de korte hoek bokst en een minuut later heeft Davey net te veel tijd nodig bij een voorzet van Leroy en wordt zijn schot nog voor de lijn weggewerkt door de SVC-verdediging.

SVC begint meer en meer aan te dringen en Wernhout komt nu een paar keer goed weg. Een bal valt met een beetje geluk goed voor de voeten van één van de SVC-spitsen die te gehaast naast schiet. Wat later houdt Gijs Wernhout op de been met een een redding.

In de 70e minuut een vrije trap net buiten de zestien, Maikel eist de bal op en krult deze over de muur binnen, 2-0.  SVC probeert nog met een alles of niets offensief tevergeefs terug in de wedstrijd te komen.

Kort voor tijd wordt Max nog binnen de krijtlijnen gevloerd en mag Maikel vanaf elf meter met succes voor zijn derde treffer gaan, 3-0. Door deze zege krijgt Wernhout aansluiting bij de subtop en staat nu steviger in het linkerrijtje.

Komende zondag staat de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop op het programma uit bij WVV’67 in Woensdrecht, aanvang wedstrijd om 14.00 uur. WVV presteert tot dusver met wisselende resultaten en staat op de 11e plaats met 10 punten uit 11 wedstrijden. De meeste punten werden door WVV op eigen veld(kunstgras) behaald(7 punten). Hopenlijk kan Wernhout de zegekar aan het rijden houden.