Wernhout behaalt tegen METO eerste driepunter van het seizoen

13-10-2019 Wernhout 1 – METO 1 3-0 (1-0)

Tegen runner-up METO boekte Wernhout de eerste competitie-overwinning  in dit seizoen. Wernhout kende een goede start en kwam al in de vierde minuut op voorsprong.Marvin gaf de assist op Maikel die de Meto-doelman het nakijken gaf, 1-0.

METO had in het eerste half uur wel wat meer balbezit maar wist hier weinig raad mee. Gijs moest pas na 26 minuten voor de eerste keer redding brengen. In het laatste kwartier werd de wedstrijd wat boeiender. Een schot van Marvin, na een afgeslagen kopbal van Maikel, ging over het doel van Meto.Kort hierna even een fase waarin METO wat gevaar stichtte met een schot en een kopbal uit een corner die beide over gingen en dus geen treffer opleverden.

Na de thee werd de wedstrijd meer open en kwam Wernhout in de 49e minuut goed weg dat een doelpoging via de lat terug in het veld kwam en een corner over werd gekopt. Een minuut of vijf later was het Maikel die een vrije trap net naast schoot. Een kwartier na rust bediende Thijs Damen met een vrije trap Davey, die de bal bij de eerste paal binnen kon werken, 2-0. Twintig minuten voor tijd kwam Wernhout op een comfortabele 3-0. Davey schoot een vrije trap op de binnenkant van de paal en de terugkomende bal werd door Leroy binnen geschoten.

In de slotfase nam het geloof bij METO af, desondanks kregen de gasten toch nog twee kansen. De eerste was een schot dat naast ging en de tweede poging werd door Gijs met zijn voeten gekeerd. Ook Wernhout kreeg nog een kans maar Maikel wist niet nog een keer het net te vinden.

Een driepunter met een ‘clean-sheet’ brengt Wernhout terug in de middenmoot. Komende zondag is de uitwedstrijd op kunstgras bij koploper ODIO in Ossendrecht. ODIO heeft tot nu toe alles nog gewonnen, wie weet komt daar zondag wel een einde aan.