Wernhout 2 wint derby

In een mooi zonnig weekend mocht ‘Ut Twidde’ op het eigen sportpark aantreden voor de derby tegen Moerse Boys 3. Een ervaren team, waar in de uitwedstrijd met 1-2 van gewonnen werd. In het kader van ‘de Week van Wernhout’ waren veel spelers van ‘Ut Twidde’ zaterdag al aanwezig bij de voetbal, om vervolgens ook samen nog op stap te gaan. Met de teamspirit zat het dus wel goed in aanloop naar deze kraker. Na vanuit allerlei kanten geïnformeerd en geadviseerd te zijn over de opstelling werd er door coach Deefje gekozen voor een 4-4-2 systeem, met de volgende spelers:

Lappert, Vertomme, D’n Dààrk, Tommy, Jes R, Niels, Mouwskuhh, Dennis, (Ex)Casanova, Burn en Foezzzz.

De wedstrijd… In de openingsfase bleek dat de Moer uit was op revanche en de wedstrijd met het spreekwoordelijke mes tussen de tanden begon. Er werd direct een harde wedstrijd van gemaakt, waarbij de Oranjehemden gebruik probeerde te maken van hun ervaring. Uitdelen deden ze dan ook van harte, maar incasseren was iets anders, dit mondde voornamelijk uit in klagen en zeuren richting de arbitrage. Enfin, Wernhout trok zich hier weinig van aan en creëerde na een klein kwartier spelen de eerste serieuze mogelijkheid. Mouwskuhh trof doel, maar helaas ging het feestje niet door vanwege buitenspel. Veel échte grote kansen kwamen er in de eerste helft nauwelijks. Lappert moest net voor rust nog een keer ingrijpen en deed dit dan ook uitstekend.

In de rust een opvallend moment. Een aantal spelers van ‘Ut Twidde’ hebben doorgaans nogal last van de shirts die weleens willen schuren op bepaalde lichaamsdelen. Zo ook fashion twins Tommy en Jappie, die hier op advies van de verzorger dan ook een modieuze oplossing voor hadden gevonden, tot twijfel en leedvermaak bij de overige spelers.

Of dit ook de oorzaak was dat bepaalde spelers extra getriggerd uit de kleedkamer kwamen of niet, is niet helemaal duidelijk, maar dat ‘Ut Twidde’ de tweede helft sterk begon is een feit. In 10 minuten tijd werd er maar liefst drie keer gescoord. (Ex) Casanova nam twee doelpunten voor zijn rekening, op aangeven van Dennis en Burn. De mooiste treffer deze middag was voor Burn. Via Dennis en een balletje achter het standbeen van Foezzz kwam Burn in balbezit en schoot hij vanaf de zestien prima binnen.

Kat in ’t bakkie dus, zou je zeggen. Maar sociaal als ‘Ut Twidde’ is besloot het om ‘de Moer’ toch terug in de wedstrijd te helpen. Zo werd de 3-1 niet veel later fraai, maar tevens ook vrij, binnen gekopt. Om de spanning helemaal terug te brengen werd er ook nog een penalty gegeven. Deze werd benut en zo kwam ook de 3-2 op het bord. Gelukkig voor ‘Ut Twidde bleef het hierbij en bleven de drie punten in Wernhout.

Na de wedstrijd volgde er nog een gezellig feestje in de kantine, wat voor een mooie afsluiter van het geslaagde weekend zorgde. Volgende week Internos uit, op naar een volgende driepunter en graag tot dan!