Wernhout 2 pakt drie punten tegen Steen 2, maar speelt gelijk in de 3e helft.

Zondag voetbaldag…

Eindelijk voor Wernhout 2 weer een normale voetbalzondag op het programma en wel thuis tegen de Zeeuwse mannen uit Sint-Jansteen, tegen Steen 2. Op voorhand wisten we niet wat te verwachten aangezien we voor aanvang van de wedstrijd evenveel punten hadden, namelijk 10 stuks. Het bleek echter weer om een jonge ploeg te gaan, waarbij de oudste (aanvoerder) nog maar 26 jaar was. Het beloofde weer een leuke pot voetbal te worden.

Na enkele danspasjes in de kleedkamer en goede warming up klonk het eerste fluitsignaal van de goede scheids (waarvoor wederom dank). Het spelde golfde nogal wat op en neer. Een aantal mannen van Wernhout 2 hadden de avond ervoor flink doorgehaald op een reünie, maar dit gold gelukkig ook voor de mannen van Steen 2, zoals de meest eerlijke vlagger van Steen aangaf.

De jonge jeugd uit Sint-Jansteen gaat namelijk geregeld net over de grens in België op stap, waar nog wel gedronken kan worden onder de 18 jaar. Het is immers ook geen lang stuk rijden tot de grens, aangezien het maar een steenworpafstand betreft. Dit geldt idem voor de jeugd uit Wernhout.

Enfin, in de eerste helft waren er niet echt veel kansen voor beide teams waarbij vooral een slag op het middenveld werd gestreden. Het was toch Wernhout 2 die op wat gelukkige wijze op voorsprong kwam in de 43e minuut. Een afgeslagen corner werd door Mouwskuh hard richting goal geschoten. Hierbij stond onze King (Nuwan) ietswat in de weg en via hem liet de bal het netje rollen in het Steense doel.  1-0 de ruststand dus.

In de tweede helft kwam Steen veel beter uit de startblokken, ze werden zelfs steengoed genoemd langs de kant. Wernhout kwam meer onder druk en kon de bal maar moeilijk in de eigen ploeg houden. Gelukkig had onze Schoenlappert een zeer goede dag (ondanks de avond ervoor) en hield hij het doel schoon. Daarbij maakte hij ook graag gebruik van de paal en de deklat….op gelukkige wijze werd de stand niet gelijk getrokken. Ietswat halverwege de tweede helft maakte onze tropische verrassing Theo weer zijn rentree binnen de club en bracht vrijwel direct de King in stelling. Na een mooie steekpass verschalkte King de Steense doelman en liet het scorebord rinkelen door de stand op 2-0 te zetten. Niet veel later viel uit een mooie uitgespeelde counter de 3-0, wederom door King die dus een heuse hattrick maakte! 3-0 was dus de eindstand van Wernhout 2 tegen Steen 2.

Het betekend voor Wernhout 2 alweer de vierde overwinning op rij en staan hiermee steviger in de subtop. Een puike prestatie voor de mannen.

Steen 2 had dan weliswaar de wedstrijd verloren, maar ze vonden het geen aanleiding om bij de pakken neer te gaan zitten. Ze moeten immers bij iedere uitwedstrijd een hele wereldreis maken en maken het er dan ook het beste van. Het toeval wil dat in de kantine de Halloween-party op het programma stond. Zowel de mannen van Wernhout 2 en Steen 2 beleefde een uitstekende 3e helft, waarbij er een soort van verbroedering (zie foto) ontstond. Het leek wel alsof de mannen elkaar al jaren kende en ieder weekend samen op stap gingen. Tot ver na het avondeten werd er gezongen en gefeest, en met een mooie erehaag werden de mannen van Steen bedankt voor hun aanwezigheid.

We kijken al graag uit naar de wedstrijd Steen 2 – Wernhout 2. Hierover zijn onder tafel al enkele afspraken gemaakt om de wedstrijd plaats te laten vinden op de zaterdagavond en hierna uiteraard wederom gezellig met de mannen van Steen 2 een goede 3e helft in te zetten.

Wat kan amateurvoetbal toch mooi zijn op een zonnige zondagmiddag in oktober…!