Wernhout 2 mist overtuiging en verliest van Internos

In een haast tropisch weekend mocht ‘Ut Twidde’ op bezoek naar Internos. Vooraf was bekend dat Internos een goed voetballende ploeg was, met een aantal spelers die over een uitstekende techniek beschikken. Vorig seizoen werd de uitwedstrijd tegen Internos met 1-2 gewonnen en eerder dit seizoen bleef de brilstand in Wernhout op het scorebord staan. Veel publiek was er deze zondag niet meegereisd, maar oud-leider, trouwe supporter en inmiddels toch ook wel womanizer Stinosss was wél aanwezig. Nadat hij eerder dit seizoen het ‘bad’ al had gedeeld met de moeder van SnoopDockx en de zus van D’n Dààrk had hij het ditmaal wel erg bond gemaakt. Want wat bleek, Stinosss deelde ditmaal het bad met de vrouw én de moeder van Lex, tja.. van je vrienden moet je het hebben zie je maar weer.

Naast de gebruikelijke langdurige blessures ontbraken er een aantal namen bij ‘Ut Twidde’. Niels was niet fit, (Ex) Casanova en de Lappert stonden in de basis bij het eerste en Foezzz lag onderuit aan het zwembad met een biertje in zijn hand op vakantie. De volgende namen waren wel aanwezig, en moesten voor de drie punten gaan zorgen: de Belg, Vertomme, D’n Dààrk, Tommy, Jes R, Jeugdmanneke Max, Jappie, Mouwskuhh, Dennis, Lex en Burn.

Lex en Burn voorin dus. Om het aanvalsduo wat extra vertrouwen mee te geven benoemde coach Deefje in de bespreking het feit om de heren vooral niet op snelheid aan te spelen want dat zouden ze toch niet winnen, het aantal kilo’s daarentegen was dan wel weer een zekerheidje waarmee dit verlies gecompenseerd werd.

Dan de wedstrijd. Wernhout begon vrij goed aan de wedstrijd en was in de openingsfase ook de betere ploeg. Waar het soms zoeken is naar het benoemen van goede mogelijkheden voor het verslag is het ditmaal zaak om de beste eruit te kiezen. Aan beide kanten waren veel mogelijkheden en het was een leuke wedstrijd om naar te kijken. De eerste kans was voor Lex, zijn kopbal ging rakelings naast. Vervolgens mocht de Belg zich onderscheidde. Aan hem de zware taak om de Lappert te doen vergeten, maar deze rol vervulde hij met verve. Zo was hij goed voor een geweldige redding na een hard schot vanaf de rand van de zestien en ook de rebound van een meter of vijf was een prooi voor de Wernhoutse goalie met een katachtige reflex. Het volgende moment was een poging van Max op aangeven van Dennis, de afvallende bal werd op de pantoffel genomen door Jappie, maar eveneens gekeerd door de Ettense doelman. Niet veel later zou het dan toch raak zijn. Vertomme speelde Lex aan. Lex, die de gebroeders Domen nog altijd niet uit elkaar kan houden en Vertomme aan zag voor Rickert, draaide open en gaf met buitenkant rechts een heerlijke steekbal richting Dennis, die rustig bleef en Wernhout op voorsprong schoot, 0-1!

Hierna leek Wernhout de kluts kwijt. Kansen werden nog wel gecreëerd, maar Internos kreeg te veel tijd en ruimte om te voetballen en Wernhout stond organisatorisch niet goed. Na twee keer balverlies vanuit een ingooi stond Wernhout ineens met 2-1 achter. Van beide doelpunten kan gezegd worden dat ze prachtig binnen werden geschoten, maar dat dit ook met veel te veel vrijheid mocht gebeuren. Wernhout was voor de rust nog wel een aantal keer dicht bij de gelijkmaker. Jappie schoot van afstand hard op de paal, een schot van Mouwskuhh eindigde op de voeten van de doelman en ook Dennis kon de gelijkmaker niet binnen schieten.

In de tweede helft kon Wernhout ook niet écht meer een vuist maken en was Internos de betere ploeg. Burn kreeg een goede kans op de gelijkmaker, maar werd naar eigen zeggen slachtoffer van het welbekende polletje, waarna hij vol over de bal heen maaide. Geen doelpunt voor Wernhout dus. Internos was daarentegen scherper. Verdedigend was Wernhout kwetsbaar waardoor een Internos aanvaller één op één kon gaan en niet faalde, 3-1. Wernhout deed uit een vrije trap nog wel wat terug. Mouwskuhh kon raak koppen en de spanning nog enigszins terug brengen, 3-2! Helaas bleef het hierbij en stond Wernhout met lege handen.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Roosendaal. De uitwedstrijd werd met 2-0 verloren, dus Wernhout is uit op revanche. Om 12.00 uur wordt er afgetrapt op het eigen sportpark. Graag tot dan!