Wernhout 2 loco dendert door en heroverd koppositie

Speelronde zes stond 5 november op het programma op deze herfstachtige en koude zondag. Het leek erop dat de meeste een vrij rustige zaterdagavond gehad hadden, gezien de weinige boeiende verhalen die er te melden waren in de kleedkamer. Dan maar de muziek aan met de bekende Nederlandstalige hits om een beetje in de sferen te komen. De personele bezetting was aan de krappe kant, onder andere doordat SnoopDockx voor vier weken naar Afrika is. Hierdoor moest leider Luut zijn tas meenemen en hoopte de mannen van ‘Ut Twidde’ er met zijn allen op dat hij zijn spullen niet aan hoefde te doen.

Met nog drie speelronden te gaan in de eerste periode staat ‘Ut Twidde’ op een tweede plaats, 2 punten achter Roosendaal. Alliance 2 kwam op bezoek, de nummer 11 van de ranglijst. Vorig jaar zat dit team ook al bij Wernhout in de competitie en toen werd er thuis met 2-0 gewonnen en uit werd er gelijk gespeeld, toen maakte coach Deefje ook nog minuten, maar de details zullen we hem besparen.

‘Ut Twidde’ startte met de volgende namen: Lappert, Jappie, Sjoerd, Tommy, Jes R, Mouskuh (’83 Jeugdmanneke Vince), Foezzz, D’n Aaantens, Dennis (die veel commentaar heeft geleverd op zijn bijnaam) (‘80 Vertomme), Burn en King (’73 Faasie).

Nadat Foezzz de toss had gewonnen en ‘Ut Twidde’ de eerste helft met de rug naar de vandaag wat minder fanatieke en verscholen aanhang mocht beginnen, werd er weliswaar vrij aardig aan de wedstrijd begonnen. In de eerste minuten was er dan ook al meteen een kans voor de bijnaamloze Dennis, maar zijn poging werd gekeerd door de doelman. Vervolgens was Burn een keer heel dicht bij een doelpunt op aangeven van King, maar werd de bal van dichtbij naast gewerkt. Ondanks dat Wernhout de bovenliggende partij was waren er ook twee goede kansen voor Alliance. Bij de eerste kwam de Lappert snel uit zijn doel, waarbij hij de tegenstander naar de grond haalde. Hij mocht blijven staan van de leidsman en het bleef gewoon 11 tegen 11. Bij de tweede kans schoot de aanvaller van Alliance rakelings voorlangs. In minuut 37 werd het dan toch 1-0. Na een slechte uittrap van de doelman kon D’n Aaantens de bal naar Burn koppen, die één op één met de doelman rustig bleef. Kort hierna was er na een goede corner van Dennis nog een kopkans voor Burn, maar de bal belandde op de paal. In de blessure tijd van de eerste helft werd er een onnodige overtreding gemaakt op de rand van het Wernhoutse zestienmeter gebied. De vrije trap werd geblokt, maar de rebound werd alsnog binnen gewerkt. Ruststand 1-1.

In het ‘Twidde’ bedrijf, wat ‘Ut Twidde’ over het algemeen goed gezind is zou het dan toch allemaal nog goed komen. Goede fases werden afgewisseld met slordige fases en goede momenten in balbezit met slechte. In minuut 68 kwam Wernhout weer op voorsprong. Na een fenomenale vrije trap van Foezzz, Aka Pirlo, kon Dennis op fraaie wijze binnen knikken, 2-1! Nog geen twee minuten later was er een keurige voorzet richting de tweede paal, waarna Burn de bal terug kon koppen op de vrijgelopen King. Zijn inzet werd nog geblokt, maar in tweede instantie was D’n Aaantens er snel bij om de 3-1 op het bord te zetten. In de laatste minuten werd het toch nog even spannend. Tommy gleed weg, wat overigens bij meer mensen gebeurde. Het advies van coach Deefje is dan ook om schoenen met pinnen aan te schaffen, op dit niveau heb je immers minimaal 3 à 4 paar goede schoenen nodig voor alle omstandigheden. Door de slipper kon de Alliance aanvaller richting onze Lappert, die hier niets meer tegen kon doen, 3-2. Na de zenuwslopende laatste minuten volgde het verlossende eindsignaal en mocht Wernhout weer drie punten bijschrijven.

Roosendaal verloor van ‘De Moer’ en hierdoor neemt ‘Ut Twidde’ de koppositie weer over. Met nog twee wedstrijden te gaan in de eerste periode moet er volgende week uit bij Sprundel 2 gewonnen worden. Volgende week moeten we er weer samen staan om wederom drie punten bij te kunnen schrijven, maar voor nu kunnen we zeggen: WIJ STAAN BOVENAAN! En wie had dat gedacht?…