Wernhout 2 lijdt eerste puntverlies bij DSE 2

De selectie voor afgelopen weekend was weer groot te noemen. Maar liefst 37 spelers te verdelen over 2 elftallen. Dat leidde ertoe dat er ook weer een aantal spelers met de overige senioren mee moesten. Wel moesten we onze leider missen die genoot van een weekendje Brugge. Dit betekent dat dit verslag ook wat minder uitgebreid is en vanzelfsprekend ook wat minder van kwaliteit.

Tegenstander van afgelopen weekend was DSE 2. Een jonge ploeg met potentie, maar ook een ploeg die kwetsbaar was als ze op een achterstand kwamen van meerdere doelpunten. Een tegenstander om zeker niet te onderschatten dus, maar gezien de selectie van Wernhout 2 gingen we natuurlijk voor wederom 3 punten. Ook de seizoenencup stond op het punt om binnengehaald te worden, dus dat moest nog een extra motivatie zijn.

Om 11.00 uur werd er afgetrapt in de volgende opstelling: Gijs-Cristian-Lennard(Tom)-Alex-Jesse-Sjoerd-Bram-Dion(Jordan)-Max-Michel(Remco)-Dennis(Frans)

Wernhout had het initiatief in de wedstrijd en ook het meeste balbezit. DSE liet zich inzakken en loerde op de counter. Wernhout had moeite met het creëren van kansen. Veel ballen sprongen van de voet af, voorzetten vielen verkeerd, acties waren met te weinig overtuiging en zo gebeurde er dus niet veel noemenswaardig. Wernhout nam in de 35e minuut wel verdiend de leiding. Een voorzet kwam terecht bij Michel die zijn poging gekeerd zag door de keeper. De rebound kwam voor de voeten van Dion die onhoudbaar binnen kon schieten. De 0-1 was terecht, maar zoals gezegd weinig overtuigend.

Even later had Wernhout wel pech dat een voorzet van Dennis die binnengeschoten werd door Michel werd gekeerd door de keeper op de doellijn. Verdedigend werd er nauwelijks iets weg gegeven de eerste helft. In de rust was het besef dat het beter kon en moest aanwezig, maar het spelbeeld veranderde niet echt in de 2e helft.

DSE nam gedurende de 2e helft steeds wat meer initiatief en kwam er steeds vaker gevaarlijk uit. Wernhout had het dan ook aan zichzelf te danken dat DSE de verdiende gelijkmaker maakte, nadat zij eerder al een keer dichtbij waren. Dit na te slap ingrijpen van bijna de gehele verdediging. Na deze tegengoal kwam er bij Wernhout weer wat meer strijd in de ploeg. Tot goed voetbal en kansen kwam dit echter niet. Wel werd Wernhout een 100% penalty onthouden vlak voor tijd. Max werd gehaakt in de 16-meter….hier was zelfs de tegenstander het mee eens. Helaas zag de scheidsrechter dit anders…Hier mocht Wernhout echter niet teveel over klagen, want voetballend en op het gebied van inzet had Wernhout te weinig gebracht deze middag.

Gevolg… een 1-1 uitslag. De eerste periode van de seizoenencup is door dit gelijke spel wel een feit. Dat het beter moest, daar was iedereen het wel over eens na de wedstrijd. Er is echter nog geen man overboord na dit puntenverlies. Rood- Wit en Roosendaal bleken ook beiden niet gewonnen te hebben. Deze nummers 2 en 3 spelen komend weekend tegen elkaar. Bij een gelijkspel of winst van Rood-Wit kan Wernhout bij een overwinning op RSV de eerste periode op zijn naam schrijven. Zoals de trainer zei: Dan zal er wel uit een ander vaatje getapt moeten worden…

Tot volgende week zondag op ons eigen sportpark om 12.00 uur: Wernhout 2 – RSV 2