Wernhout 1 de dubbele cijfers in tegen Gloria UC 1

In de eerste oefenwedstrijd na het Sandraudiga-toernooi is Wernhout flink uit z’n slof geschoten tegen Gloria UC uit Baarle-Nassau. Na 90 minuten voetballen stond er een uitslag op het scorebord die je eerder zou verwachten bij een JO-9 wedstrijd, namelijk: 11-1. In eerste instantie was het de bedoeling dat beide selectie-elftallen tegen de gelijken van Gloria zouden oefenen. Helaas kreeg Gloria geen twee elftallen op de been en daarom werd Wernhout 2 veroordeeld tot het trainingsveld.

Met een vrijwel geheel fitte selectie en op een paar vakantiegangers had Marc van der Linden op alle posities meerdere troeven achter de hand. De 11 mannen die aan de wedstrijd begonnen waren: Carlo – Lars – Chris – Jordan – Jesse – Davey – Rick – Jens – Thijs vd B – Mathieu – Thijs D. Op de bank startten: Sjoerd – Kamil – Lennard – Bram – Maikel. Gedurende de wedstrijd zou er regelmatig roulerend gewisseld worden.

Wernhout begon erg goed aan de wedstrijd en dit resulteerde al na slechts acht minuten in een 3-0 voorsprong. De 1-0 kwam op naam van nieuwkomer Thijs Damen. Thijs werd aan de linkse kant diep gestuurd en werd nooit meer bijgehaald door zijn directe tegenstander. Koelbloedig schoot hij de bal onder de keeper van Gloria door. Rick Gommers, nóg een nieuwkomer, schoot enkele minuten later de 2-0 tegen de touwen. Door goed druk zetten werd de bal ontfutseld, waarna Mathieu Rick alleen voor de keeper zette, die vervolgens geen fout maakte. Eén minuut later was het alwéér raak voor Wernhout. Het schot van Mathieu kon nog geblokt worden waarna Thijs van den Buijs vanaf randje 16 in de korte hoek raak kon schieten, 3-0.

Wie dacht dat Wernhout na dit offensief gas terug zou gaan nemen had het fout, want na 13 minuten spelen tekende Rick voor de 4-0 en zijn tweede van de middag. Een aanval over de rechtse kant van Thijs van den Buijs en Jens kwam uiteindelijk bij Rick terecht, die wederom oog in oog met de Gloria-keeper geen fout maakte, 4-0. De scoringsdrift van Wernhout zorgde ervoor dat het na 20 minuten spelen zelfs al 5-0 was. Een goede voorzet van Thijs Damen kon door de kleinste man van het veld met de kop worden gepromoveerd tot doelpunt, 5-0.

Of Gloria nog meedeed vanmiddag? Jazeker, na 22 minuten spelen belandde een goede steekbal bij de rechtsbuiten van Gloria, die direct in een één-op-één kwam met Carlo. De rechtsbuiten van Gloria trok hierbij aan het langste eind, 5-1. 10 minuten voor het einde van de eerste helft werd Thijs Damen uit voorzorg naar de kant gehaald. Zijn blessure lijkt mee te vallen. Zo doelpuntrijk als dat de eerste 20 minuten waren, zo bloedeloos was het tweede gedeelte van de eerste helft. Met een 5-1 tussenstand gingen beide ploegen de kleedkamer in.

Na rust stonden er bij Wernhout vijf verse krachten op het veld. Sjoerd, Kamil, Lennard, Bram en Maikel kwamen erin voor Chris, Jesse, Davey, Rick en Thijs Damen. Na rust was het in de 55ste minuut Mathieu die 2 keer binnen een minuut het net wist te vinden. Eerst op aangeven van Thijs van den Buijs en even later door Maikel. Na een uur spelen stond het daardoor 7-1. Spits Maikel had deze middag nog niet gescoord, maar uiteraard zou hij zijn doelpuntjes ook nog mee gaan pikken. In de 72ste minuut kwam zijn naam voor de eerste keer op het scorebord, 8-1. Even later was het Mathieu die de 9-1 voor z’n rekening nam en zijn hattrick completeerde, wederom op aangeven van Maikel. Hierna was het Maikel die een penalty verdiende en die even later ook zelf onberispelijk binnenschoot, 10-1. De laatste treffer van de middag werd gescoord uit een corner. De mee opgekomen Chris kopte hard tegen de touwen en bracht hiermee de eindstand op 11-1.

Een goed resultaat tegen een erg pover Gloria UC. Aankomende donderdag staat voor Wernhout 1 de volgende oefenwedstrijd op het programma. Dan wordt er namelijk geoefend tegen onze vrienden van de moer. Wernhout mag het om 20:00 thuis op gaan nemen tegen Moerse Boys 2.