Voorbereiding + beker Wernhout JO19-1

Wernhout JO19-1 is de voorbereiding voor het seizoen 2019/2020 begonnen met het jaarlijkse trainingskamp in Maasbree (2 t/m 5 augustus). Hier werd geen oefenwedstrijd gespeeld, maar wel getraind. Bij terugkomst in Wernhout werd het trainen voortgezet en de eerste oefenwedstrijd op de planning was zaterdag 17 augustus tegen Moerse Boys JO19-1. De wedstrijd tegen deze 1e-klasser werd met 2-3 winnend afgesloten door doelpunten van Jurre (tweemaal) en Hein.

Een week later stond op vrijdag 23 augustus het jaarlijkse Moerse Boys jeugdtoernooi op het programma. Hier stonden wedstrijden van 25 minuten op het programma tegen W.V.V. ’67 JO18-1, RSV JO19-1 en Zundert JO19-2. De eerste wedstrijd tegen W.V.V. ’67 werd met 0-0 gelijkgespeeld, de tweede wedstrijd tegen RSV werd met 7-1 gewonnen (Jurre 3x, Hein 2x, Sven en Carlo) en de derde wedstrijd tegen Zundert werd met 2-0 gewonnen (Jurre 2x). Met 7 punten, 9 doelpunten voor en 1 doelpunt tegen heeft Wernhout JO19-1 de eerste plaats in de poule bemachtigd en daarmee ook de eerste prijs van het seizoen te pakken!

Voor de beker staat Wernhout JO19-1 bij VVR JO19-1, Zundert JO19-1 en Moerse Boys JO19-1 in de poule. De eerste wedstrijd (7 september) werd in Rijsbergen afgewerkt tegen VVR. Tegen de 1e-klasser werd er nog knap op voorsprong gekomen door een doelpunt van Jurre, maar uiteindelijk bleek VVR een maatje te groot. Voor rust kreeg Wernhout 4 goals rond de oren en de score werd in de 2e helft uitgebreid tot 11-1. De tweede wedstrijd (9 september) werd in en tegen Zundert gespeeld, wederom een team uit de 1e klasse. Wernhout begon sterk en liep uit tot 0-2 voorsprong door een eigen doelpunt van de Zundertse verdediger en een goal van Hein. Zundert kwam echter sterk uit de kleedkamer en boog de achterstond om in een 3-2 voorsprong. Wernhout had nog kansen op een extra doelpunt, maar de inzet van Rob belande op de paal. De derde en laatste bekerwedstrijd (14 september) werd gespeeld in Klein-Zundert tegen Moerse Boys (terug te zien op de app VoetbalTV). Tegen deze 1e-klasser had Wernhout al eerder geoefend en met 2-3 gewonnen. Wernhout kwam op voorsprong na een rush van Jurre op de rechterkant. Hij gaf vervolgens voor op Sergio die de bal binnen kon tikken. Voor rust scoorde de Moer echter 2 keer waardoor Wernhout met een 2-1 achterstand de kleedkamer op ging zoeken. Na rust zorgde Sven voor de gelijkmaker, maar Moerse Boys bleek de bovenliggende partij en dit leidde tot een 4-2 eindstand. Met 0 punten, 5 doelpunten voor en 18 tegen is Wernhout JO19-1 helaas uitgeschakeld in het bekertoernooi.

Op basis van bovenstaande wedstrijden heeft Wernhout een goede voorbereiding gehad. Het won de oefenwedstrijd tegen Moerse Boys, won het toernooi bij Moerse Boys en speelde goede partijen in de beker tegen 1e-klassers Zundert en de Moer. Nu het bekerseizoen ten einde is, moet de volledige focus op de competitie. De eerste wedstrijd gaat gespeeld worden tegen Cluzona JO19-1 op sportpark v.v. Wernhout. Om 14.30 wordt er afgetrapt, dus graag tot dan!