Tweede thuisoverwinning op rij voor Wernhout JO17-1

Na de 3-2  van vorige week tegen SAB, kwam deze week TSC op bezoek.

De gebleseerde Bram had deze week helaas een mattie gekregen in de vorm van Jan. Zijn schouderblessure van vorige week was helaas nog niet genezen. Maar waar een kleine club groot in kan zijn, bleek maar weer eens. Het was namelijk wederom Levi die zich meldde als stand-in, petje af!

Het eerste kwartier van Wernhout – TSC leek op fast-forward te staan. Het tempo wat gespeeld werd door de rood-witten, was een tempo waar zelfs de immer kritische trainer lovend over was. Het was dan ook niet voor niets dat op zijn papier acht blauwe streepjes stonden aan het eind van de eerste helft, elk streepje representeerde 1 100% kans.

U leest dit en u denkt: ‘4-0? 5-0? Slechts 3-0? Wat was de ruststand?’. 1-1, Dat was de ruststand.

Hoe dat kan?

De eerste 1, het doelpunt dat wij maakte, was er een uit het boekje. Het spel werd van links naar rechts verplaatst, waarna Jurre een voorzet af kon leveren op de meegelopen Carlo.

De tweede 1, het doelpunt dat TSC maakte, was er een met wat geluk. Wellicht dat het tempo van het eerste kwartier ons de laatste 5 minuten voor rust op brak, maar na slap verdedigen werd er een vrije trap weggeven aan de rechterkant van de 16 meter. Deze werd vervolgens net wat te slap weg gewerkt, waarna vervolgens de afgeslagen bal ook nog voor TSC was. Deze goal werd door de TSC-spelers gevierd en Wernhout treurde.

Maar niet voor lang! In de rust werden de geturfde 100% kansen aangehaald en werd net als vorige week besloten dat we door zouden gaan zoals we bezig waren. Op die manier en niet anders.

Het vertrouwen wat de spelers in elkaar hadden, bleek terecht. Na doelpuntloze minuten werd tussen de 60e en 70e minuut de wedstrijd dan toch beslist. De eerste goal werd gemaakt door Jurre, een tweede bal na een schot van Hein. De tweede goal, de derde van ons die middag, werd gemaakt door Hein na een keurige actie.

Tot slot scoorde TSC in de 77e minuut nog de aansluitingstreffer, waardoor er net als vorige week 3-2 werd gewonnen.

Ondanks dat Wernhout JO17-1 eigenlijk niet in de problemen is geweest, werd er ‘slechts’ met 3-2 gewonnen. Benieuwd of het onze mannen volgende week tegen SC ’t Zand wel lukt om de kansen te benutten. Op naar de eerste ‘grote’ overwinning!