Tfierde wint “gewoon” weer

Tfierde – Internos 4-2 (1-1)

Het begint voor velen steeds ongeloofwaardig te lijken. Wernhout 4 die de ene overwinning aan de andere rijgt. Toch werd er dit weekend voor de 6e keer in 7 wedstrijden gewonnen. Internos was met 4 op rij de ploeg in vorm maar delfde ook het onderspit. Ons “M kwartet” was verantwoordelijk voor de treffers namens tfierde. In navolging van bekende 4 tallen als ABBA, de Beatles, de Daltons, de Teletubbies, de Ghostbusters en de Teenage Mutant Ninja Turtles waren het bij ons de 4 M-etjes die het netje lieten bollen vandaag. Na een leuke en bij vlagen aardige partij werden 3 heerlijke punten bijgeschreven, mmmm….

De ziekenboeg loopt aardig leeg waardoor we vandaag met behoorlijk wat reserves voor de dag kwamen. Die zagen een goed W4 uit de startblokken schieten op het behoorlijk bebladerde b veld. Het eerste kwartier waren we duidelijk de bovenliggende partij met een 3 tal uitstekende kansen. Mattie miste de grootste kans, en even later had een absurd goede aanval van ons een beter lot verdient ware het niet dat hun doelman het schot van Mark net over de lat tikte. Na dit kwartier namen de geel/blauwen het initiatief stilaan over en wat wij nalieten deden hun in hun kwartier wel. Een onhoudbare knal verdween net naast de paal binnen, 0-1. Het duurde even eer dat tfierde de draad weer oppakte, maar gelukkig viel 5 minuten voor rust de gelijkmaker. Een mooie goal ook nog. Ali zette de aanval op, Mark gaf op maat voor en Marijnissen werkte de verdiende gelijkmaker binnen.

Na rust en enkele wissels later begonnen we weer goed en zette Internos onder flinke druk. Toch was de eerste kans voor de gasten die daarbij de paal raakte. In de 60e minuut een ingooi van Erik die via Roger en Mark panklaar werd gelegd voor Marco die onberispelijk raak poeierde, 2-1. Tfierde voelde dat we door moesten pakken en al snel werd de marge vergroot. Mark gaf wederom de assist en Messi werkte uiterst beheerst af, 3-1. Nog nauwelijks bekomen van de schrik lag een kwartier na de rust de 4-1 in het net. Marco zag zijn schot niet goed worden verwerkt door hun doelman en Mark schoot de rebound binnen. Het deed hem zichtbaar deugd even geen beschuit met roze en witte muisjes te moeten smeren want hij was weer prima op dreef. Gaandeweg knokte de Etten-Leurenaren zich weer wat terug en moesten we een tegentreffer slikken, 4-2. Hierna nog een paar goede kansen waarbij we 3x de paal raakte. Vooral de Wouters vlagde achteraf beter dan dat hij zijn grote kans op de paal werkte. Achteraf natuurlijk logisch….een omgedraaide M hoorde niet tussen de doelpuntenmakers vandaag. Het bleek ook niet nodig. De punten uit deze sportieve wedstrijd bleven keurig netjes in Wernhout, ongekend.

img-20161211-wa001120161211_101116img-20161211-wa0009