Tfierde vliegt uit het bekertoernooi

DEVO – Tfierde 3-1 (2-0) *Beker

2-1; Arno Zagers

De tweede ronde in het bekertoernooi moest worden afgewerkt in Bossenhoofd. Omdat er nogal wat mensen afwezig waren moet ik het stellen met wat info op de Wernhout 4 app en andere hulplijnen.

Het weer was onstuimig, zeg maar gerust bagger. Regen, wind, koud en guur. Niet de juiste ingrediënten voor een goede pot voetbal. Op het Oktoberfest daags tevoren oogden verschillende spelers gretig, hadden er onwijs veel zin in en warmde zich goed op.

Zeg je Bossenhoofd dan denk je aan Seppe, opgericht in 1949 en sinds 2015 onder de naam Breda-Airport. Daar zullen wel weer enkele sportvliegtuigen zijn opgestegen en een x aantal zijn geland gedurende de wedstrijd. Alhoewel het voor de vliegtuigjes natuurlijk ook hondenweer was. Om met zulk weer een vliegtuigje in de juiste baan begeleiden vergt vast de nodige ervaring. De rood witte luchtzak draait op een dag als vandaag overuren. De frituurkar langs de landingsbaan zal wegens de weersomstandigheden vandaag ook wel niet komen opdagen vermoed ik zo.

Devo betekend Door Enige Vrienden Opgericht. Dit gebeurde op 23 juni 1929. De clubkleuren zijn geel met zwart. Hun clubhuis heet de voltreffer. En ik meen me te herinneren dat we ooit met Wernhout 1 het daar heel laat hebben gemaakt. Zelfs afspraken met schoonouders werden even opzij geschoven, zo gezellig kan voetbal soms zijn. Arno Zagers knikte vandaag de eretreffer op het scorebord maar het mocht niet baten, het bekeravontuur is dit seizoen voorbij. Tfierde is in het bekertoernooi gecrashed in ronde 2.

We kunnen ons nu dus helemaal richten op de competitie, een kampioenschap zit er naar het uitziet niet in, en degraderen gaat zeker niet gebeuren. Lekker vrijuit voetballen en er een mooi seizoen van maken dat is wat ons nu rest. Volgende week om 10:00uur thuis tegen de trekvijver 5, tot dan.