Tfierde pakt eerste overwinning

VVR – Tfierde 1-3 (1-1)

Na 3 wedstrijden nog steeds zonder overwinning. Een schamel puntje en net ff wat teveel goals tegen. Daar moest in het hol van de ‘slapende reus’ dan maar even verandering in gebracht gaan worden. Theeku zou de ballen uit zijn goal ranselen en keepte een puike partij. Mede daardoor plus de 3 gescoorde doelpunten leverde deze pot ons evenveel punten op.

De eerste helft ging gelijk op. De grootste kansen waren echter voor ons maar werden gestopt door hun goalie. In navolging van de zieke Koeike vorige week stuurde dit keer Pinxteren hun rechtbuiten diep wiens voorzet werd binnen geschoten,1-0. Toch kwamen we nog voor rust op gelijke hoogte na een ingooi van Tom gevolgd door een serieuze solo van Wouters,1-1.

Na rust een wat scherper W4 met na een kwartier de verdiende voorsprong. Een ‘getelefoneerde’ terugspeelbal werd door de Wouters doorzien, om hun doelman gespeeld en binnen gewerkt,1-2. Spoedig ging de wedstrijd in het slot na balverlies wat genadeloos werd afgestraft door de Romme,1-3. De thuisploeg probeerde het nog wel. Eerst wat mekkeren op de prima scheids en later met wat mogelijkheden. Maar ondanks alles werd Theeku er niet warm of koud van, eindstand 1-3.