Strijdlustige JO11 kan de punten niet op Wernhout houden

In de Week van VV Wernhout kwamen Remco en Joost bij de JO11 op bezoek voor de wedstrijd tegen Cluzona. In de kleedkamer werden aan de hand van de magneetjes en het bord de posities en de taken nog eens besproken door Ralph. Maar met al dat theoretisch geneuzel gaan we natuurlijk geen wedstrijden winnen, moet Joost gedacht hebben. Dus als een echte Louis van Gaal sprak Joost de jongens nog eens motiverend toe. Ongeacht de uitslag zou Wernhout namelijk de prijs voor de meeste strijdlust sowieso winnen vandaag. Geen twijfel mogelijk. Net als de prijs voor het mooiste tenue, trouwens.

Wernhout begon wat ongelukkig aan de wedstrijd. De 0-1 ketste na 2 minuten zomaar onder keeper Max door, maar Wernhout is wel wat tegenslag gewend. Geen paniek dus en gewoon lekker op de aanval voetballen. Uit een corner ramde Brent de 1-1 al weer snel achter de keeper. Ook na de 1-2 van Cluzona had Wernhout een pasklaar antwoord via de 2-2 van Brent.  Cluzona kon daarna snel afstand nemen en binnen vijf minuten kwamen ook de 2-3, 2-4 en 2-5 op het bord. Maar om Cluzona niet het idee te geven dat de wedstrijd al gelopen was, prikte Brent op slag van rust nog de 3-5 binnen.

In de tweede helft werd de goed keepende Max vervangen door een andere dijk van een keeper, Finn. Beide heren kozen ruim voor de doellijn positie tijdens het spel en daarmee voorkwamen ze veel kansen en doelpunten voor de tegenstander. In de tweede helft vielen lange tijd geen doelpunten en beide ploegen hielden elkaar lang in bedwang. Tien minuten voor tijd scoorde Cluzona echter de 6-3 en kort daarna de 7-3. Wernhout zette daar nog een megakans voor Julian tegenover en even later schoot Brent na een dribbel de 4-7 toch nog in het hoekje. Met het doelpunt voor Cluzona in de laatste seconden van de wedstrijd werd de einduitslag 4-8.