Sterk Wernhout 2 pakt tweede periode na overwinning op Sprundel

‘Ut Twidde’ en belangrijke wedstrijden, het blijft een haat-liefde verhouding. Want, tegen koploper Roosendaal werd er eerder dit seizoen twee keer knap gewonnen. Maar, daar tegenover staan ook de verspeelde periodes van dit seizoen en vorig seizoen en de uitschakeling in de nacompetitie voor promotie twee seizoenen geleden. De eerste periode werd misgelopen na een nederlaag tegen Sprundel, en wie stond er deze zondag als tegenstander op het wedstrijdformulier? Juist, het Sprundel van oude bekende ‘Foezzzzz’, die koos voor de vele beloofde miljoenen in Sprundel. Wernhout was dus uit op wraak en belangrijker nog: op de tweede periode. Een gelijkspel zou hoe dan ook genoeg zijn om de tweede periode te winnen, maar Roosendaal had eerder op de dag al met 8-1 gewonnen van Unitas en met een eventueel kampioenschap in het achterhoofd kon Wernhout het zich niet veroorloven om puntverlies te lijden. Dat kan het overigens de rest van het seizoen niet meer, en als dat lukt is het alsnog hopen dat Roosendaal ergens een fout maakt. Deze periode maar gewoon over de streep trekken en onszelf verzekeren van nacompetitie voetbal om promotie dus!

Veel woorden werden er voor de wedstrijd niet aan vuil gemaakt door coach Deefje, wel werd er aangegeven dat ‘Ut Twidde’ moest laten zien hoe goed het kan voetballen en dat wij nog wel degelijk meedoen om de prijzen. De volgende namen mochten het strijdtoneel betreden:

De Belg, Jappie, Lexie, ‘die lange van Damen’, Krampus, Mouwskuhhh, Jeugdmanneke Bertje (Tommy), Meijer, Bodybuilder Dennis (Ro), Faasie (Nelle) en Burn (Luudje).

De wedstrijd begon wat stroef en de openingsfase was letterlijk kansloos. Beide ploegen waren zoekende en hadden moeite om de bal in kansrijke positie te krijgen. Er ontstond voornamelijk een gevecht op het middenveld, waarbij we complimenten moeten maken voor de strijdlust aan Wernhoutse zijde. Ten opzichte van andere wedstrijden, bijvoorbeeld die van vorige week, oogde de ploeg uiterst scherp in de duels en was er aan inzet zeker geen gebrek. Pas na twintig minuten werd dit spelbeeld doorbroken met de eerste kans van de wedstrijd. Burn zocht Meijer met zijn hoofd en laatstgenoemde schoof de bal vervolgens naast. Na deze dreiging kreeg ook Sprundel direct haar eerste kans. Na slordig balverlies van Wernhout vond de linksbuiten ‘Foezzz’ die blijkbaar vergeten was wie zijn échte vrienden zijn en hij werkte de bal dan ook in eigen doel.. Althans, in ieder geval achter de Belg en Wernhout kwam hiermee op achterstand, 0-1. Vervolgens was Bodybuilder Dennis vrijwel direct vanaf de aftrap gevaarlijk, maar zijn inzet ging naast. De wedstrijd leek met dit doelpunt wat meer los te komen en er ontstonden mogelijkheden aan beide kanten. Werkelijk vanuit het niets sprong de rechtsbuiten van Sprundel op zijn onzichtbare brommer, waarmee hij de Wernhoutse defensie letterlijk te snel af was. Vervolgens eindigde zijn bekeken bal op de binnenkant van de paal en kwam Wernhout met de schrik vrij. Maar, wederom bleek Wernhout alert in de tegenstoot. Meijer kreeg een megakans, die werd gepareerd door de keeper en in de rebound maaide Bodybuilder Dennis volledig over de bal heen. Het leek weer zo’n typische dag te gaan worden waarin niets erin wil. Na 45 minuten spelen was ook ‘die lange van Damen’ onfortuinlijk na een corner. Zijn inzet van dichtbij werd geblokt. Toch kreeg Wernhout op slag van rust nog loon naar werken. Want, er werd in de laatste fase voor rust gewoon goed gevoetbald. Na goed en fel druk zetten van Faasie werd de bal op de Sprundelse helft veroverd en kwam Jappie in balbezit. Hij speelde vervolgens, naar eigen zeggen à la Maradonna, de verdediger uit en schoot vervolgens op de keeper. In de rebound was Bodybuilder Dennis ditmaal wel fortuinlijk en de bal ging via zijn noppen in het doel. Veel geluk, maar wel verdiend: 1-1.

Het eerste wapenfeit in de tweede helft was direct levensgevaarlijk. Burn en Faasie jaagde de Sprundelse defensie op waarna er achterin balverlies werd geleden. Meijer bereikte vervolgens Bodybuilder Dennis, die in de korte hoek raak schoot, 2-1! Vervolgens was Wernhout de gehele tweede helft heer en meester, maar verzuimde het om de wedstrijd in het slot te gooien. Ook Sprundel kreeg nog mogelijkheden, waaronder één hele grote van dichtbij, die op de doellijn werd gekeerd. Voor Wernhout waren er grote kansen voor Bodybuilder Dennis, Meijer (2x) en invaller Luudje, maar alle kansen werden om zeep geholpen. 5 minuten voor tijd leek Bodybuilder Dennis zijn volgende één op één kans te krijgen en hiermee de beloofde bak bier bij een hattrick te gaan verzilveren. Echter, werd er aan de noodrem getrokken en werd de Wernhoutse aanvaller gevloerd. Wat volgde was een rode kaart en een vrije trap voor Wernhout. Deze werd vervolgens over geschoten door Lexie.

Uiteindelijk zou het bij 2-1 blijven en werd de tweede periode gewonnen door Wernhout. Met nog zeven wedstrijden te gaan en twee punten achterstand op koploper Roosendaal is er nog van alles mogelijk. De nummer 3 (Sprundel) staat momenteel al op 10 punten (!) achterstand waardoor een flink gat is geslagen. Op tv word er vaak gesproken over ‘finales’. Laten wij het dan ook maar zeggen. Nog zeven wedstrijden, dus zeven finales. Het enige wat wij kunnen doen is wedstrijd voor wedstrijd alles geven en met de overtuiging spelen dat we in een kampioenschap geloven. Nog 21 punten te behalen en als dit lukt zien we wel waar we aan het einde van de rit staan. Eerst volgende week maar eens. Dan hebben we nog wat recht te zetten tegen het stugge en verdedigende Zundert 3. Drie punten is dan het enige wat telt. Om 12:00 uur wordt er afgetrapt op ons eigen sportpark en dan kunnen wij alle steun weer gebruiken. Graag tot dan!