Spannende wedstrijd wordt gewonnen

Vandaag konden we wat langer in bed blijven liggen. We werden pas om half 1 bij Internos verwacht. De muziek uit onze box klonk luid en duidelijk, net als de woorden van Frank. Vandaag moet er gewonnen worden! De opstelling was als volgt:

In de goal: Renate
In de verdediging: Kim, Lotteke, Sabine (’45 Daisy), Eva (’45 Mara)
Op het middenveld: Lynn (’45 Hilde), Iris, Nienke (’45 Linda)
In de voorhoede: Krissie, Fenna (’45 Petra), Niene

Het fluitsignaal klonk en we gingen van start. Al snel werd duidelijk dat het een ander elftal was dan de thuiswedstrijd. Er werd gevoetbald door Internos en we kregen meer tegenstand dan we gewend zijn. De eerste kans laat daarom ook langer op zich wachten. Iris gooit in en de bal komt bij Lynn terecht. Die speelt hem naar Krissie, die vervolgens in de 22e minuut het eerste schot op goal lossen. Kort hierna volgt er een corner, waarbij Krissie wederom een grote kans krijgt. Langzamerhand beginnen de dames van Wernhout meer kansen te creëren. Zo heeft Fenna nog een mooi schot op goal, maar houdt de keepster haar doel schoon door een mooie redding. Vijf minuten hierna vindt er een mooie loopactie plaats van Krissie, die uiteindelijk de bal bij Niene krijgt. Niene kan doorlopen naar de keepster en de scoort: 0-1! Hierna volgen er in de slotfase van de eerste helft nog een paar kansen van Niene en Krissie, maar de tussenstand blijft voorlopig rusten op 0-1. Ondanks dat Internos nog geen enkele keer op goal heeft kunnen schieten, door onder andere de alertheid van de Wernhoutse verdediging, zijn ze gevaarlijker dan de vorige keer. In het achterhoofd gehouden dat er in de tweede helft waarschijnlijk nog meer van het eerste elftal bij komen, zal er hard gewerkt moeten worden.

Tijd voor rust. Er vinden maar liefst 5 wissels plaats. Daisy, Mara, Hilde, Linda en Petra vervangen Sabine, Eva, Lynn, Nienke en Fenna.

Onze verwachtingen blijken te kloppen. Er zijn meer speelsters bij gekomen uit het eerste elftal. Dit is niet alleen af te lezen aan het spel, maar ook aan de rugnummers die vaker voorkomen (haha!). De kansen van Wernhout komen sneller dan in de eerste helft. Na 5 minuten speelt Krissie de bal op Niene. Ze probeert vervolgens de bal door de benen van de keepster te spelen, maar die is alert en voorkomt een doelpunt. Kort hierna volgt er een corner. Het lukt Iris bijna om rechtstreeks vanuit de corner te scoren, maar de keepster kaatst de bal net weg. De bal komt terug bij Iris terecht en ze schiet hem ditmaal naar Krissie. Krissie haalt uit en schiet de bal hard binnen: 0-2! Nadat Petra nog een grote kans heeft, besluit ze om te wisselen vanwege een blessure. Fenna komt er in de 58e minuut weer terug in. De tweede helft is spannend. Vooral omdat er nog maar twee doelpunten gevallen zijn en een aansluitingstreffer zo gemaakt is. Zo lukt het Internos om een goed schot te lossen. In tegenstelling tot de warming-up, keek Renate ditmaal wel goed uit haar ‘doppen’. Ze voorkomt een doelpunt. Daarbij zorgt Kim (met haar legendarische slidings) dat de linksbuiten vrijwel niks kan waarmaken. Mede hierdoor blijven verdere grote kansen uit. In het laatste kwartier worden er nog mooie kansen gecreëerd. Zo heeft Fenna nog een mooie actie, waardoor ze Linda kan bereiken. Linda geeft de bal goed voor, maar deze is net te scherp voor Niene. In de 83e minuut is het gelukkig nog een keer raak. Een corner van Iris komt terug, waardoor ze hem opnieuw kan voorgeven. De keepster kaatst opnieuw de bal weg, maar ditmaal is Hilde alert. Ze schiet de bal hard tussen de palen: 0-3! De drie punten gaan mee terug naar Wernhout!

0-1 Niene
0-2 Krissie