Seizoen JO11 kan niet lang genoeg duren

Hij stond al weken dik onderstreept op de kalender. Woensdag 16 mei 2018. Op die dag zou de JO11 de wedstrijd van het jaar spelen tegen buurman Achtmaal JO11. Na de overwinning op Moerse Boys van afgelopen zaterdag was het vertrouwen bij Wernhout helemaal op en top. De heren hadden de mouwen al tot de oksels opgestroopt om aan deze derby te beginnen.

Niet alles in het spel liep perfect zoals dat vaak is in derby’s maar er werd heel veel strijd geleverd. En in zulke wedstrijden is op voorsprong komen altijd lekker. Dat geluk was voor Wernhout. Al in de vierde minuut slalomde Brent door het midden de 1-0 naar binnen. Finn was voor Achtmaal een grote sta-in-de-weg. Bij elke uitbraak was Finn alert en kwam hij goed uit de goal. Toen na twintig minuten ook de 2-0 voor Wernhout viel (Brent), konden we met een goed gevoel de kleedkamer opzoeken. Ook bij Achtmaal waren er een aantal goede voetballers en we waren opgelucht dat we met een mooie voorsprong de rust gehaald hadden.

In de tweede helft werd het verzet van Achtmaal voorgoed gebroken. Na een kleine tien minuten voetballen vielen in drie minuten tijd drie doelpunten. Twee keer dribbelde Brent op precies dezelfde manier door het midden, de bal voorbij de keeper en de mooiste van de avond kwam van de voet van Sem, die vanuit rechtsbuitenpositie de bal in de verre kruising schoot. Achtmaal maakte nog een tegendoelpunt maar snel was daar Max om de 6-1 binnen te glijden. In de laatste minuut maakte Brent zijn vijfde en werd de eindstand 7-1. Ook de tweede derby van drie is met grote cijfers gewonnen.

De derde burenclash is er ook weer een om je vingers bij af te likken trouwens; VVR JO11-2 tegen Wernhout JO11-1. Nog maar net bekomen van de overwinning op Achtmaal, stapten we weer in de auto richting Rijsbergen.

Thijs was in de eerste minuten van deze wedstrijd de baas over de linkerkant en zorgde voor goede combinaties in de aanval. Wernhout verbleef in het eerste deel van de wedstrijd bijna alleen maar op de helft van VVR en nam het doel van VVR flink onder vuur. Onze verdedigers Sem, Noah en Willem zaten er telkens goed tussen en VVR kreeg het maar niet voor elkaar om lang op onze speelhelft te blijven. Brent opende de score in Rijsbergen. Na de 1-0 hadden we veel pech dat we die voorsprong niet uit konden breiden. Julian zat er nog dicht bij na een mooie voorzet van Thijs. Noah gaf vanaf de andere kant ook nog een mooie voorzet. Maar ook daarvan kregen we geen doelpunt gemaakt. Het was dan extra vervelend dat bij het eerste gevaar van VVR meteen gescoord werd. Op slag van rust weet Brent de bal nog over de hand van de VVR doelman te krullen en zo gaat Wernhout met een hele verdiende 1-2 voorsprong de rust in.

De tweede helft ging voor Wernhout wat moeizamer. Zeker omdat VVR meer vanaf de goal ging voetballen. Wernhout wist er nog vaak doorheen te komen via Jos als rechtsbuiten en Thijs op de linkerflank maar VVR kon met kunst en vliegwerk een doelpunt voorkomen. Thijs werd vlak voor het doel tegen de grond gewerkt toen hij alleen op de keeper af ging. De vrije trap die hierop volgde werd uit de kruising geranseld door de keeper en de hoop van VVR werd levend gehouden. Vlak voor tijd scoorde VVR dan toch nog de gelijkmaker. Bij Wernhout was er toch wel het gevoel dat hier twee punten verloren waren gegaan met de 2-2 eindstand.

Uiteindelijk hebben we drie derby’s gespeeld in een week, 7 competitiepunten binnengehaald, 16 doelpunten gemaakt en er maar 4 tegen gekregen. We durven wel te stellen dat we het kampioenschap van de gemeente Zundert gewonnen hebben in deze competitie.

Op naar de laatste wedstrijd tegen Baronie. Er is nog één statistiekdingetje trouwens dat we graag verzilveren. Als we een doelpunt maken tegen Baronie, hebben we in alle wedstrijden dit seizoen gescoord. En gezien onze tegenstanders, met name in het najaar, is dat een hele prestatie!