SAB wint verdiend in Wernhout

25-3-2017 Wernhout 1 – SAB 1 0-3 (0-1)

In een rechtstreeks duel mochten Wernhout en SAB voor de bovenste plaats gaan strijden in 5B. Voor de winterstop was Wernhout SAB nog de baas, nu waren de rollen omgedraaid en bleken de Bredanaars hun tactiek te hebben aangepast. Thuis bouwde  SAB nog op van achteruit, nu werd continu de lange bal gehanteerd om zo snel mogelijk bij de vijandelijke zestien te komen.

In de beginfase werd SAB meteen gevaarlijk uit een corner maar de bal ging voorlangs. Kort hierna een te slap schot van Thijs dat een gemakkelijke prooi was voor de SAB-doelman.  De Bredanaars zetten hierna al vrij snel de toon met een paar fikse charges waarvan er één zeker beloond had mogen worden met een rode prent en Wernhout kwam eigenlijk niet lekker in de wedstrijd te zitten. Na ruim een kwartier het gevaarlijkste moment van Wernhout tijdens de hele wedstrijd, Thijs kopte uit een vrije trap van Jordan op doel maar de bal werd net voor de lijn weggewerkt. Kort hierna werd een treffer van de Bredanaars afgekeurd wegens buitenspel. Gaandeweg de eerste helft werd SAB sterker en na een half uur werd er wederom een goal afgekeurd van SAB wegens offside. De druk op het doel van de thuisploeg werd groter en groter en kort voor de rust viel op een slecht moment de openingstreffer uit een corner van SAB na slecht ingrijpen van de Wernhoutse defensie, 0-1.

Ook na de break lukte het Wernhout niet om de rollen om te draaien, het was een dag dat het er gewoon niet in zat. Na ruim een uur verdubbelde SAB de score met een rake kopbal uit een vrije trap, 0-2. Tien minuten voor tijd leek Wernhout toch aansluiting te krijgen maar de goal van Teo, die de bal van de grabbelende doelman leek te ontfutselen werd afgekeurd door de scheids.Kort voor tijd deed SAB nog een duit in het zakje door de 0-3 binnen te knikken.

Door deze nederlaag zakte Wernhout terug naar de 3e plaats, 2 punten achter OMC en 3 punten op SAB. Toch is de race zeker nog niet gelopen en worden de prijzen pas verdeeld aan de meet:  op ‘supersunday 7 mei’ met de krakers Wernhout – OMC  en SAB-SSW .