Opstartproblemen na carnaval voor Wernhout JO17-1

Na een week waarin we het hadden moeten doen met alternatieve trainingen, had Koning Winter Wernhout gelukkig verlaten. Geen bevroren velden meer, er kon gevoetbald worden!

De tweede wedstrijd na de winterstop was wederom een derby, Achtmaal-uit. Dankzij een aantal topouders en -vrijwilligers was er toch koffie, thee en een scheidsrechter, waarvoor dank! Daarnaast hopen we dat het warme water zijn weg weer vindt naar Achtmaal, want op een koude douche zit niemand te wachten. Een koude douche werd het trouwens, ook op het veld.

Vanwege een aantal vakantiegangers en geblesseerden hielden we slechts 11 beschikbare spelers over en was de JO15 bereid om ons te ondersteunen. Bij Achtmaal stonden ook een aantal bekende gezichten in het veld. Een aantal spelers was vorige week de strijd aangegaan met Wernhout 2, een aantal spelers kenden we nog van voorgaande ontmoetingen en ook het kampioenselftal Achtmaal JO15 leverde hun bijdrage.

De doelstelling van deze wedstrijd was duidelijk. Na carnaval met dezelfde energie en beleving spelen die normaal gebracht wordt en zodoende vanuit de vaste afspraken een goede oefenpot spelen. Dat deze doelstelling niet gehaald zou gaan worden, bleek helaas al snel.
Het spel wat Achtmaal speelde was het spel wat vooraf wellicht verwacht kon worden. Desondanks bleek Wernhout JO17-1 niet gewapend tegen het Engelse stijl ‘kick-and-rush’ van de groen-witten. Binnen 10 minuten had de tegenstander namelijk al 2 kansen gekregen, waarbij het voor Wernhout steeds moeilijker werd om het spel naar zich toe te trekken.
Na een corner van Achtmaal werd er tot driemaal toe geen duel gespeeld en kon uiteindelijk een schot van binnen de 16-meter niet gekeerd worden door Jan, 1-0. 5 Minuten later verdubbelde onze opponent de voorsprong zelfs door een van richting veranderd schot, 2-0 achter. Ook daarna hield het niveau niet over aan Wernhout-zijde. Typerend was het trage tempo waarmee het in positie komen na uitballen gebeurde, tergend langzaam.

In de rust werd de doelstelling van de wedstrijd opnieuw aangehaald en vond er één wissel plaats. Het was JO15-1 speler Sem die Joep verving.

De tweede helft was een stuk beter dan de 1e helft. Desalniettemin was het nog lang niet het gewenste niveau. In het eerste deel van de 2e helft werd er bij vlagen een positiespel gespeeld door Wernhout, hetgeen tot dan nog nauwelijks was voorgekomen. Een bal op de lat van Brady en een 1-op-1-kans van Hein werden helaas niet beloond met een goal. Daarentegen lukt het Achtmaal wel om na een klein uur spelen een goal te maken vanuit (wederom) hun kick-and-rush-voetbal.
Het spelbeeld veranderde niet veel, Wernhout was aan de bal maar werd niet gevaarlijk. Slechts sporadisch werd er aan de goal gekomen van de druistige keeper. Achtmaal kon vanuit de counter in de laatste 10 minuten nog wel scoren, tweemaal zelfs. Wederom werd met een ‘ferme knal’ de bal naar voren gepèèrd, waarna de Achtmaal-aanvallers al gauw 1-op-1 kwamen met onze keeper. Eindstand 5-0.

Een dramatisch resultaat, dat staat vast. Desalniettemin een nuttige oefenwedstrijd, genoeg zaken waar we de tweede seizoenshelft mee aan de slag kunnen!

Zaterdag volgt oude bekende Gloria UC, die in de laatste minuut van de openingswedstrijd van de najaarsreeks een puntje meenamen uit Wernhout richting Baarle-Nassau. Volgende week zaterdag mogen we eindelijk om de knikkers, Internos is dan de tegenstander!