Een on-Wernhoutse comeback voor de JO11

De winterstop is voorbij en de weersomstandigheden lieten het toe om nog eens een wedstrijdje te oefenen. Vandaag (27 januari) mocht de JO11 op eigen veld aantreden tegen Advendo JO11-2. Omdat we niet compleet waren vandaag kregen we hulp van Jurre en Axel.

Het eerste JO11-doelpunt van 2018 kwam op naam van Willem. Een afstandsschot ging met een fraaie boog over de keeper in het doel. Na een minuut of tien voetballen kwam de gelijkmaker namens de Bredanaren en Wernhout kreeg duidelijk de schrik in de benen. De gaatjes werden niet meer dichtgelopen, Avendo mocht zo nu en dan eens op het doel schieten en de score werd binnen een paar minuten opgevoerd naar 1-4 voor de bezoekers. De vierde was zelfs een ongelukkig eigen doelpunt en alles leek mis te gaan vandaag. De kopjes bij Wernhout gingen hangen en het vertrouwen dat we na het openingsdoelpunt hadden,  was helemaal verdwenen. Gelukkig viel er in de eerste helft nog een goaltje voor Wernhout. Brent was de keeper te snel af toen die moest lossen na een afstandsschot. Met een dragelijke 2-4 gingen we de rust in. De hoop was nog niet verloren.

In de tweede helft hebben we een extra dosis vertrouwen mee uit de kleedkamer genomen. Het liep het allemaal al veel beter. Wernhout gaf weinig kansen meer weg en creëerde de ene na de andere mogelijkheid. De keeper van Advendo voorkwam een aantal keer dat Wernhout de aansluitingstreffer kon maken, terwijl onze keeper Axel niet veel meer te doen kreeg. De wedstrijd leek met een doelpuntloze tweede helft op een einde te lopen. Toch kwam voor Wernhout nog de beloning voor het harde werken. Uit een corner kreeg Brent de bal zo voor het inkoppen en hij liet voor Wernhout het net nog eens bollen…1 minuut voor tijd. De aftrap was voor Advendo en Wernhout vloog er voor de allerlaatste keer met zijn allen in. Snel werd de bal afgejaagd en dankzij de onverzettelijkheid van Julian kwam de bal via het blok voor de voeten van Brent terecht. De Advendo-verdedigers hadden het nakijken en alleen de keeper kon nog redding brengen. Ook die werd omspeeld en net voordat de bal over de achterlijn zou rollen kon Brent de bal nog met zijn linker over de doellijn schuiven. 4-4! Direct klonk het eindsignaal en bij Wernhout was er grote vreugde vanwege deze miraculeuze comeback. Twee doelpunten in de laatste minuut van de wedstrijd! Wat een karakter werd er getoond, dat willen we wel vaker zien op de Wernhoutse velden. Goed gedaan mannen.