Mooie combinaties resulteren in mooie doelpunten

Zondag 12-03-2017

Op deze zonnige zondagmorgen stond de thuiswedstrijd tegen de dames van Baronie op het programma. Er wordt gestart met de volgende opstelling:

In de goal: Renate
In de verdediging: Daisy (’75 Lynn), Lotteke, Sabine en Kim (’45 Linda)
Op het middenveld: Hilde, Iris (’75 Nienke) en Nienke (’45 Eva)
In de voorhoede: Krissie (’70 Petra; ’85 Mara), Niene, Lynn (’45 Sanne)
Op de bank: Petra, Linda, Eva, Mara en Sanne.

Het fluitsignaal klonk en de wedstrijd was begonnen. De eerste 10 minuten speelden zich vooral af op de helft van de Bredanaren. Dit wordt dan ook na een kwartier beloond met een prachtig doelpunt van Hilde. Op 20 meter afstand haalt ze uit en de bal belandt via de paal in de verre hoek van de goal: 1-0! Ondanks dat er goed over gespeeld wordt, is de druk die Baronie zet merkbaar. Dit wordt in de 26e minuut afgestraft door een tegendoelpunt: 1-1. We krijgen te horen dat we ons snel moeten herpakken. Iris geeft hier meteen antwoord op door op het randje van de ’16 een hard schot op goal te lossen. De bal gaat helaas net naast. Kort hierna wordt Niene aangespeeld, die helemaal vrij staat voor goal, en de bal rustig en beheerst binnen kan tikken: 2-1! Tien minuten voor rust wordt Lynn vanaf het middenveld aangespeeld, waardoor ze de bal mee naar voren kan nemen en kan uithalen op goal. De keepster kan deze bal nog net de achterlijn over tikken. De corner die volgt, wordt niet benut. Kort hierna leggen de Bredanaren het spel voor de vijfde keer stil.. Dit is begrijpelijk, omdat iedereen van het zonnetje een beetje lui wordt Het lukt echter niet om ons uit het spel te halen. In de slotfase van de eerst helft komt de stand op 3-1 te staan. Er wordt voorin goed over gespeeld door Hilde, Niene en Krissie. Uiteindelijk lukt het Krissie om de bal netjes over de keepster heen te werken. In de laatste minuut doet Krissie er nog een schepje bovenop en maakt op identieke wijze de 4-1. Tijd voor rust!

We krijgen te horen dat we de sterke voorhoede van Baronie goed in de gaten moeten houden. Daarnaast wordt de hele rechterzijde gewisseld: Kim, Nienke en Lynn worden gewisseld voor Linda, Eva en Sanne.

De eerste 10 minuten na rust verlopen wat tam. Daarna komt Wernhout weer wat meer los. Linda gooit de bal in op Sanne, die de bal richting Iris schiet. Iris neemt de bal vervolgens een paar meter mee en schiet daarna de bal linksboven de kruising in: 5-1! Een paar minuten hierna is het weer raak. Eva geeft een mooie crosspass op Niene, die vervolgens uit haalt en de onderkant van de lat raakt. Allereerst lijkt er geen doelpunt te vallen, omdat de bal terug stuit op de doellijn. Het is de keepster van Baronie die de bal alsnog op een ongelukkige manier de goal in werkt, waardoor de 6-1 wordt aangetikt. In de 70e minuut wordt Krissie gewisseld voor Petra, die zich al snel laat zien door de bal in de 73e minuut mee naar voren te nemen en de verdediging te passeren. Ze kan Niene bereiken, die de bal vervolgens goed binnen kan schieten: 7-1! Hierna vinden er nog twee wissels plaats: Daisy en Iris worden gewisseld voor Nienke en Lynn. Net als Petra laat ook Nienke zich al snel zien. Een kwartier voor tijd kan Nienke namelijk een voorzet geven op Petra, die helemaal vrij staat en de 8-1 kan binnentikken. In de 85e minuut wordt Petra nog gewisseld voor Mara, die zichzelf nog even kapot mag lopen na haar kater van vrijdag. Baronie kan in de slotfase nog een paar keer op onze helft komen, maar een doelpunt blijft uit. De stand blijft rusten om 8-1, waardoor het nog maar 1 punt scheelt met de dames van Gesta.

1-0 Hilde
2-1 Niene