De JO11 scoort altijd

Vandaag speelden we een wedstrijd die op papier een spannende leek te worden. Na zes speelronden hadden zowel Beek Vooruit als Wernhout drie wedstrijdpunten verzameld. Bij onze jongens heeft de maand november echter zijn sporen wel achtergelaten want een aantal spelers was niet helemaal fit, tegen het zieke aan of net ziek geweest. Dat betekende dat we de wissels vandaag wel nodig hadden.

Iedereen wist dat we er hard voor moesten werken vandaag en dat gebeurde ook. Wernhout heeft goed mee gevoetbald met de jongens uit Prinsenbeek, maar nadat ze met wat mazzel op 1-0 kwamen, liep de thuisploeg langzaam uit naar een grote score.  Beek Vooruit was vandaag gewoon de betere ploeg. Wernhout kreeg in het begin niet heel veel uitgespeelde kansen en pas in de tweede helft kon Wernhout het Beekse doel echt onder vuur nemen. Een schot van Thijs werd door een speler met de armen tegengehouden. Iets wat het midden hield tussen afweren en het meekeepen door een veldspeler. Even later zeilde een vrije trap net over de lat en na een kwartier in de tweede helft gebeurde het dan toch. Thijs opende op Max die over rechts richting het doel liep. Max keek goed, dribbelde nog even door, keek weer goed en op het juiste moment legde hij de bal af naar Brent die hem beheerst binnen mocht schuiven. Dan hebben we toch maar weer mooi gescoord!

Want aangezien de winst/verlies statistieken niet in het voordeel zijn voor Wernhout JO11, is er wel een andere opvallende statistiek. In de 11 gespeelde wedstrijden (beker, competitie en vriendschappelijk) werd er veel verloren, vaak dik verloren, maar Wernhout JO11 scoort tot nu toe altijd!

De wedstrijd eindigde in 9-1 voor Beek Vooruit. Volgende week mag Cluzona proberen om als eerste team Wernhout JO11 van scoren af te houden. Omdat we dan in de week van VV Wernhout zitten, zullen we op zaterdag extra aangemoedigd worden door Remco Luteijn en Lennard Mouws van Wernhout 2.