JO11 op schot tegen Kruisland

Het was een beetje passen en meten vandaag. Willem en Finn gingen scholen kijken, Julian en Jakub waren ziek dus zochten we versterking voor de oefenwedstrijd tegen Kruisland JO11-1. Die hadden we gevonden in Youri, Jules en Giel. Het kwam goed uit dat de wedstrijd van de JO10 niet doorging vandaag. Zo konden er weer wat spelers op stage bij de JO11 ?.

Vandaag speelden we acht tegen acht. Dat is zoals het volgend seizoen ook zal gaan, dus een mooie testcase. Wernhout begon goed aan de wedstrijd en combineerde snel richting het doel. Jules leek de eerste kans al meteen binnen te werken. Dat gebeurde nog niet maar bij de tweede kans lag de bal wel binnen. 0-1 door Jules, een minuut onderweg. Brent speelde vandaag op het middenveld en door de werklust van Jules was er veel ruimte om te voetballen achter hem. De 0-2 kwam via de voet van Brent, een Kruisland-speler hielp de bal verder over de doellijn. En ook bij de 0-3 benutte Brent de beschikbare ruimte goed. Kort hierna viel de 1-3 en moest Wernhout op zoek naar andere oplossingen dan door het midden. Die werden gevonden in Sem die als rechtsbuiten de bal hard binnenschoot. Verdediger Youri scoorde uit een afstandsschot de 1-5 en linksbuiten Thijs tikte de 1-6 binnen. Tevens de ruststand. Thijs nam in de kleedkamer de handschoenen over van Max.

De tweede helft begonnen onze jongens met hetzelfde enthousiasme aan het vervolg. Nu was Kruisland bij de les en duurde het even voordat er weer doelpunten vielen. Maar na zes minuten was Brent doorgelopen om de bal voor het doel te onderscheppen, 1-7. Jules werd alleen op de keeper afgestuurd voor de 1-8 en Youri knalde van afstand de 1-9 binnen. Max mazzelde dat zijn schot niet goed werd gekeerd en zo sukkelde de bal voor de tiende keer over de doellijn bij Kruisland. Kruisland had ook al wat kansen gehad maar Thijs stond goed te keepen. Aan de 2-10 kon hij weinig doen en moeten we de Kruisland-aanvaller de complimenten geven voor de mooie afronding. Het laatste doelpunt kwam van Brent die de hoek voor het uitkiezen had. Eindstand 2-11. Zo lusten we er nog wel meer.