Goede start van de competitie voor MO15 met 3 punten

Na 3 Beker wedstrijden achter ons waarbij we als nieuw team zijn gestart na de zomerstop en we moesten kennis maken en moesten wennen aan elkaar , zijn de meiden van Zundert/Wernhout er klaar voor !

De eerste competitie wedstrijd tegen Bavel

Het was ook een lastige start , als je 17 meiden hebt en er op de eerste competitie wedstrijd er 4 niet bij zijn en van de 13 die er wel bij zijn 3 meiden ( achteraf zelfs 4 ) niet fit of half geblesseerd zijn , dan is dat geen fijn gevoel om te starten !

En om die reden hebben we ook Esmee en Marieke gevraagd van de MO13 of ze na hun eigen wedstrijd mee wilden spelen in onze tweede helft ( en achteraf was het maar goed dat ze dat wilden omdat sommige meiden het niet konden volhouden .

Het was een zwaar bevochten wedstrijd en onze tegenstander Bavel was zeker niet de mindere en de eerste helft kwamen ze niet voor niks op 1-0 voorsprong , en dankzij de gelijkmaker van Janske konden we de rust in met 1-1 .

Puur door inzettings vermogen , het willen samenwerken van deze meiden en het motiveren langs de lijn , kwam Suze ( tot 3 maal los en kon een aanval op doel maken , maar helaas ( door de zenuwen denk ) was het schot op doel te vroeg en te ver zodat de keepster de bal makkelijk kon opvangen .

Door Suze duidelijk te maken ( wat voor buitenstaanders soms wat luid overkomt )  dat ze nu echt door moet gaan tot ze de kleur ogen van de keepster kan zien als ze op doel afgaat en dan pas schieten , schoot ze de 1-2 erin , klasse meid !

En of het feestje nog niet compleet was schoot Julia kort erna de 1-3 erin , maar Bavel gaf zich nog niet gewonnen en alle meiden zowel van ons als van Bavel hebben zich tot de laatste draad gegeven , om het een spannende wedstrijd te maken .  echt super gedaan meiden !

En tot slot , ondanks dat we blij zijn met deze eerste overwinning .

En ik weet dat dit gelezen word door kinderen /ouders / clubleden maar ook door leiders van andere clubs !

Ik wil erop aanmerken dat wij op een sportclub zitten en dat daar echt voor de competitie van de KNVB voetballen !! ( zelfs bij meiden ja )

Besef heel goed dat de kinderen zich hebben opgegeven voor deze sport en dat daar ook bepaalde verplichtingen aanzitten !

Het is makkelijk om te denken “oo ze zijn met 17 spelers in dat team en ze kunnen makkelijk wel eens een dagje vrij nemen !!

Nee niet dus !!  Deze leeftijd , zijn ze vol in de groei , ze zijn eerder geblesseerd !

En als er gedacht word ‘och 17 meiden wat maakt het uit eentje minder ” dat blijkt wel !!

Van de 17 , zijn er 13 kunnen vertrekken ( waarvan 3 met een blessure )

Dan moeten er twee meiden van MO13 mee gevraagd worden om ze te ondersteunen !

Iedereen heeft zich tot het uiterste moeten geven , en er is een zelfs geblesseerd geraakt om deze wedstrijd te kunnen spelen , en daar ben ik niet happy mee !

Ze zitten op een voetbalclub die spelen wedstrijden op zaterdag ( das 1,5  a 2  uurtjes ) in December zijn ze weer klaar !

We zijn geen ballenbak van de IKEA !