Goed spelend Wernhout pakt in de slotfase nog een dikverdiend punt tegen Sprundel

4-11-2019  Sprundel 1 – Wernhout 1 3-3 (1-1)

Uit bij Sprundel, waar Wernhout bijna altijd goed voor de dag komt, starte Wernhout als een speer. In de eerste minuten kwamen de gastheren goed weg na een aanval via Chris, Max en als eindstation Mathieu die de Sprundelse doelman tot een redding dwong. Gelijk hier achteraan een corner van Thijs waarbij de snoeiharde kopbal van Lars via de onderkant lat terug in het het veld kwam.

Een paar minuten later een corner van Sprundel die terug voor het Wernhoutse doel werd gekopt en bij de tweede paal werd binnengewerkt, Sprundel op voorsprong: 1-0. Ondanks deze tegenslag was Wernhout niet van slag en de gasten bleven de aanval zoeken. De Sprundelse keeper moest wederom aan de bak op een kopbal van Davey om zijn doel schoon te houden.Een paar minuten later kwam Davey weer over zijn tegenstander heen en zijn voorzet werd op een haar na gemist door Mathieu bij de eerste paal en max bij de tweede.

In de 23e minuut bediende Maikel Mathieu in de zestien en die zorgde met een geplaatst schot waarop de Sprundelse doelman zich verkeek voor de gelijkmaker, 1-1. Kort voor rust nog een afstandschotvan Maikel, waarbij de afgeslagen bal voor de voeten van Max belandde die vanaf een meter of tien naast schoot.

Na de thee wederom Wernhout dat als beste start, Max legt in de eerste minuut na rust de bal af op Mathieu die net iets te lang aarzelt  om af te drukken en hiermee de kans op een poging laat glippen. Een paar minuten later een voorzet van Lars die achterin de zestien Max bereikt maar zijn schot wordt nog afgeblokt door de Sprundelse verdediging.

Eerste wapenfeit van Sprundel na de thee, kans in de zestien voor één van de spitsen van de thuisploeg maar Gijs red met zijn voeten.

In de 53e minuut een vrije trap voor Sprundel, deze wordt bij de 2e paal weggewerkt, waarbij een Sprundel speler met te hoog been in komt, de scheids laat echter doorspelen en de afvallende bal wordt binnengeschoten door Sprundel, de gastheren dus voor de tweede keer op voorsprong, 2-1. Een klein kwartier later vindt Davey met een puike voorzet Maikel die deze kans goed afrondt en de stand weer gelijk trekt, 2-2.

Een kwartier voor tijd een grote kans voor Sprundel, gelukkig voor Wernhout gaat het schot voorlangs. In de 82e minuut grijpt de Wernhoutse defensie niet adequaat genoeg in, één van de Sprundelse aanvallers geeft vanaf de achterlijn goed voor en zijn offensieve ploeggenoot schiet de thuisploeg voor de 3e keer op voorsprong, 3-2.

De Sprundelse feestvreugde is nog maar amper voorbij en de bal werd bij een corner voor Wernhout door de scheids op de stip gelegd. Volgens de leidsman had de Sprundelse doelman een aantal keer geduwd voor dat de corner was genomen. Davey schiet de ‘Elfmeterstoß’ onberispelijk binnen en Wernhout poetst voor de derde keer een achterstand weg, 3-3.

In de slotfase kreeg Sprundel nog een vrije trap die door Gijs uit de bovenhoek werd gebokst en eindigde de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel. Een wedstrijd waarin Wernhout achteraf misschien een punt moet koesteren, maar gezien het hele wedstrijdbeeld de meeste aanspraak mocht maken op de drie punten.

Komende zondag staat de uitswedstrijd tegen BSC uit Roosendaal op het programma. BSC heeft na een aarzelende start de weg omhoog gevonden en won de laatste 3 duels. Hopelijk kan Wernhout het spel van de laatste weken doortrekken en hier een goed resultaat aan koppelen.