Fierde strijdend ten onder

Zundert – Wernhout 5-2 (2-1)

Op 15 oktober moest het fierde aantreden tegen het fierde van Zundert.

Aangezien de ziekenboeg al aardig vol begint te lopen, en een aantal spelers om diversen redenen niet konden, verschenen er 3 gastspelers van de A-jeugd aan de aftrap.

Vooraf had men er een hard hoofd in, gezien de resultaten van de tegenstander en de wedstrijden van vorig seizoen.

Toch werd het een heel behoorlijk duel met onverwachte wendingen. In de 2e minuut al, toen Maurice een afgeslagen corner opnieuw voorgaf, waarna Messi, zowaar met de kop, de 0-1 binnenknikte.

Na een kwartier viel hij geblesseerd uit, en werd vervangen door de reeds gearriveerde Daems, die bijna letterlijk hals over kop het huis had verlaten nadat ie erachter kwam dat de wedstrijd niet om 12.00 (zie de Bode), maar om 10.00 begon.

Zundert was sterker, en van een aantal mogelijkheden werden er voor de rust twee benut. Vooral de 2-1 was pijnlijk. De goed keepende Tim kwam uit om de bal weg te werken, maar die viel precies voor de voeten van een befaamde zundertse rijschoolhouder, die van afstand gelijk uithaalde. Hij was er blij mee, maar het gaat ‘m klanten kosten.

In de tweede helft zat het venijn vooral in het begin. Na enkele minuten brak Vince door de zundertse verdediging, en met een geweldig schot van een meter of 20 trok ie de stand weer gelijk. Lang viel er niet te genieten, want enkele minuten later was het aan de andere kant weer raak. Even later kreeg Zundert nog een penalty, zodat het al snel 4-2 werd.

Een stuk verder in de tweede helft viel ook Joost uit, zodat de GKL weer binnen de lijnen verscheen. De man lijkt alsmaar fitter te worden, en 20 minuten vormen dan ook geen enkel probleem. Wernhout drong nog aan, en een schot van Romano ging rakelings langs de paal.

Uiteindelijk was Zundert te goed, maar veel weerstand geboden, en een sterk optreden van de gastspelers.

Volgende week de bekerwedstrijd. Fitte en halffitte spelers die mee kunnen/willen doen kunnen zich melden bij de technische staf of de App.

Verloop:

0-1 Messi

1-1

2-1  Rijschoolhouder (niet Jos)

2-2  Vince Damen

3-2

4-2

5-2

bovenstaand verslag is geschreven door Messi die eens te meer bewees niet alleen over voetbaltalent te beschikken