Efficiënt GESTA stuurt Wernhout met lege handen naar huis

22-10-2017  GESTA 1 – Wernhout 1 4-2 (2-0)

Wernhout ging onder herfstachtige omstandigheden  op bezoek bij GESTA in Galder. De thuisclub opende ietsje feller dan Wernhout en strafte na een minuut of zes een fout achterin bij Wernhout genadeloos af, 1-0. Kort hierna nog een uitgelezen kans voor GESTA op de 2-0 maar het schot gaat nu naast. Hierna komt Wernhout wat beter in de wedstrijd te zitten en is er na een half uur spelen een fase waarin Wernhout een paar keer gevaarlijk wordt en het voor GESTA billenknijpen is. Twee keer is er een schot van Thijs dat gered wordt door de keeper en ook levert de rebound twee keer niks op. Aan de overkant wordt GESTA weer een paar keer gevaarlijk, de eerste poging gaat naast en de tweede gaat  er in de 34e wel in na een aanval door het midden, 2-0. In de slotfase voor rust nog twee kansen voor Wernhout, een vrije trap van Maikel wordt door de Galderse keeper onder uit de hoek gehaald en uit een corner schoot Thijs uit de draai over.

Na de rust start Wernhout goed en zette het GESTA onder druk. De eerste grote kans na de rust was voor Wernhout, het schot van Thijs ging naast. Net binnen het uur was de eerste kans van GESTA na de thee gelijk raak, van binnen de zestien schoot de Galderse spits de bal in de bovenhoek achter Jasper, 3-0. Net na het uur kopte de ingevallen Karel de 3-1 binnen uit een voorzet van Cristian. Twintig minuten voor tijd kwam GESTA op 4-1 na een buitenspeldoelpunt, helaas voor Wernhout keurde de scheids hem wel goed en viel hiermee voor Wernhout het doek. In de slotfase waren er echter nog een vijftal kansen voor Wernhout waarvan Karel er nog één maakte en zo de eindstand op 4-2 bracht

Gezien de wedstrijd heeft Wernhout deze nederlaag deels aan zichzelf te wijten en had een gelijkspel de verhoudingen beter weergegeven. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Sprundel op het programma. Sprundel verloor de laatste wedstrijd ruim van Alliance en zal op scherp staan in hun komende thuiswedstrijd. Wernhout is dus gewaarschuwd.