Derby wordt gewonnen

Zondag 19-03-2017

Vandaag stond de derby tegen de Moerse Boys op het programma. Er kon uitgeslapen worden, omdat de aanvang van de wedstrijd pas om 14:00 uur was. Nadat iedereen bij de Moerse Boys aangekomen was (en we de heftige verhalen van Lotteke aangehoord hadden), kon de warming-up gestart worden. Dit deden we met z’n 16-en (in plaats van 17-en), omdat een niet nader te noemen persoon nogal een kater had. Met de volgende opstelling werd gestart:

In de goal: Renate
In de verdediging: Eva (’45 Linda), Sabine (’45 Lotteke), Daisy en Kim (’45 Mara)
Op het middenveld: Hilde (’75 Lynn), Iris en Lynn (’45 Sanne)
In de voorhoede: Krissie (’70 Petra; ’83 Hilde), Niene en Petra (’40 Fenna)

De wedstrijd ging van start en er werd meteen druk gezet van Wernhoutse zijde. In de eerste minuut had Krissie al een grote kans, maar zien we de bal net naast goal verdwijnen. Kort hierna kan Niene een goed schot lossen, waar een corner uit volgt. Deze wordt niet benut. De Moerse Boys komen meteen met een antwoord en weten er ook een corner uit te slepen, maar eveneens niet te benutten. Na 10 minuten speeltijd vindt er een mooie combinatie plaats. Iris speelt de bal naar Petra, die de bal vervolgens bij Krissie kan krijgen. Krissie kan weg draaien en op goal schieten. De keepster voorkomt een doelpunt met haar voet, waardoor de bal bij Hilde terecht komt. Het schot wat vervolgens volgt, wordt over de goal heen weg gewerkt. In de twintigste minuut is het dan wel raak. Iris kan de verdediging passeren en lost een schot buiten de ’16. De bal krult prachtig binnen in de kruising. Onhoudbaar voor de keepster:0-1! Ondanks het eerste doelpunt hebben de dames van Wernhout moeite om hun draai te vinden. Er wordt niet snel genoeg aangesloten en de Moerse Boys kunnen een paar keer de verdediging doorbreken. Al lukt het hen niet om echte kansen te creëren. In de 38e minuut loopt Petra goed door en wilt de bal voor geven op Niene. Door een handsbal in de ’16 wordt Niene niet bereikt. De scheidsrechter laat echter het spel door gaan en er volgt geen penalty. Een paar minuten hierna volgt er weer een handsbal in de ’16, maar nu kan de scheidsrechter er echt niet om heen. Een penalty volgt en Krissie weet hem netjes te benutten: 0-2! Hierna vindt er nog een wissel plaats. Fenna komt er in voor Petra. In de slotfase van de eerste helft doet Krissie er nog een schepje bovenop. Ze speelt zowel de laatste vrouw als de keepster uit en kan de bal rustig tussen de palen spelen: 0-3! Kort hierna wordt de eerste helft beëindigd.

Omdat we met zovelen zijn vandaag, vinden er veel wissels plaats. Onder het genot van ranja vertellen Rob en Frank de wijzigingen. Allereerst komt er een frisse achterhoede: Kim, Eva en Sabine worden gewisseld voor Mara, Linda en Lotteke. Daarnaast wordt Lynn vervangen door Sanne.

De tweede helft gaat van start. Al snel komt Wernhout met een aanval. Mara geeft een diepe bal op Krissie, die vervolgens uit de draai in de kruising schiet: 0-4! Een aantal minuten hierna komt er een grote kans van Niene, die ontstaat na de voorzet van Iris. De bal gaat net over, waardoor de stand op 0-4 blijft hangen. Nadat we een kwartier bezig waren in de tweede helft, zorgt een schot vanaf het middenveld dat de bal bij Krissie terecht komt, die de bal vervolgens bij Fenna aflegt. Fenna werkt daarna af en Wernhout komt op een 0-5 voorsprong! In de 60e minuut laat Fenna zich opnieuw zien. Ze passeert haar tegenstander en loopt richting goal. De keepster komt goed uit en voorkomt dat Fenna een schot kan lossen. Hierna mag Krissie gaan rusten en komt Petra er terug in. Kort hierna kan Fenna wel op goal schieten. De rebound die volgt zorgt er voor dat Petra een grote kans krijgt, maar wederom houdt de keepster de bal uit de goal. Een kwartier voor tijd komt Lynn er nog in voor Hilde, die vervolgens een kleine 10 minuten later nog moet invallen voor Petra. In de slotfase moet Renate zich nog een keer bewijzen. Er komt een goed schot van de Moerse Boys, maar Renate houdt het doel schoon. Iris krijgt hierna nog een grote kans, maar ook deze bal gaat net over. De stand blijft rusten op een 0-5 en de drie punten gaan mee terug naar Wernhout!

0-1 Iris
0-2 Krissie