Dames Wernhout zetten drie-punten-reeks voort

Vandaag mochten we afreizen naar Oosterhout: TSC. Bij de thuiswedstrijd gaven we een 2-0 voorsprong weg en verloren we met ruime cijfers. Dat betekende dat we deze zondag flink aan de bak moesten om een soortgelijk fiasco te voorkomen.

Door het ontbreken van een keepster, was de opstelling als volgt:
In de goal: TheBeast
In de verdediging vlnr: Seebijn (’88 TheBean), BreakyDaisy, Irish en Lot
Op het middenveld vlnr: Wildehil (’70 Manon), Boutje en TheBean (’45 Broekie)
In de voorhoede vlnr: Kriest, Fen (’45 Irma) en Peet (’70 Fen)

De wedstrijd gaat van start. We beginnen goed en zetten meteen druk. Na een kwartier speeltijd wordt dat beloond met een doelpunt. Kriest neemt de bal mee en tikt de 0-1 binnen. Kort hierna is het wederom Kriest die haar kwaliteiten laat zien. Ze komt op vanaf het middenveld, haalt uit vanaf de ’16 en de bal krult prachtig achter de keepster de goal in. Een wereldgoal: 0-2! Deze voorsprong weten we niet lang vast te houden. Ondanks goed voetbal valt in de 20e minuut een ongelukkig tegendoelpunt en kort hierna een onhoudbaar afstandsschot. Binnen een paar minuten is onze voorsprong gelijk getrokken. We zetten alle zeilen bij om te voorkomen dat we dezelfde fout begaan als met de thuiswedstrijd. Op alle linies wordt hard gewerkt. We zijn alert en schoten van TSC halen we er uit. Na een halfuur speeltijd wordt deze inzet beloond met een hattrick voor Kriest. Met een mooie schijnbeweging loopt ze tussen de spelers van TSC door en plaatst de bal goed en beheerst tussen de 2 palen: 2-3! Niet alleen Kriest kan profiteren van de onrust in de verdediging van TSC. Fen geeft een perfecte pass op Peet, die precies op het goede moment achter haar tegenstander vertrekt. Ze maakt snelheid, is te snel voor 2 verdedigers van TSC en rondt vervolgens beheerst in de linkerhoek af: 2-4!

Tijd voor rust. Het wordt ons duidelijk gemaakt dat we hard moeten blijven werken en onze voorsprong niet meer weg mogen geven. Er vinden 2 wissels plaats. Broekie komt op de plek van TheBean te spelen en Fen verruilt het veld voor Irma.

De tweede helft gaat van start. We beginnen zelfverzekerd en fel. In de 54e minuut neemt Irma op snelheid de bal mee en haalt ze uit op goal. De keepster blokkeert haar schot en in de rebound die volgt doet Peet een poging. Een speelster van TSC probeert een goal te voorkomen, maar schiet hem dan zelf binnen: 2-5! Weliswaar een ED’je die op naam van Peet komt. We voorkomen niet dat we enkele corners tegen krijgen. Deze weten de dames van TSC goed te plaatsen. Gelukkig lukt het ons om de ballen weg te werken, waardoor grote kansen uitblijven. We spelen ons eigen spel: tikken lekker over, weten elkaar goed te vinden en vangen elkaars tegenstander op. In de slotfase maken wij het spel af. Fen passeert en maakt de de 2-6! Hard werken wordt beloond. We zetten de drie-punten-reeks voort!

0-1 Kriest
0-2 Kriest