Dames Wernhout worden genekt door snelle tegentreffer

Vandaag reisden we af naar Breda. Sommige wat versuft, een aantal met een kater en een enkeling waarbij de kater later die dag nog zou komen.. Toch begonnen we met volle moed aan de warming-up. Hierna volgde de opstelling (4-4-2)

In de goal: van Riel

In de verdediging: Seebijn (’45 Broekie), BreakyDaisy, Irish en Lot

Op het middenveld: Kriest, WildeHil, Boutje en Nien (’45 TheBean)

In de voorhoede: Fen en TheBeast (’45 Peet)

Om 11 uur gaat de wedstrijd op het kunstgras van start. We staan nog een beetje te slapen en hebben een rommelige start.. Al in de eerste minuut weten de Bredanaars een corner te benutten: 1-0. De eerste helft speelt veel op onze helft af. Een enkele keer weten we door te breken. Zoals Fen, die de verdediging passeert, maar op de keepster stuit. Van echte dreiging is nog geen sprake. Aan de andere kant weten we de aanvallen van de dames van Baronie neer te slaan. Een enkele keer weten ze goed op te komen, maar de ballen stranden in de verdediging of worden opgepakt door van Riel. Er wordt in ieder geval hard gewerkt.

Tijd voor rust. Seebijn, Nien en TheBeast worden gewisseld voor Broekie, TheBean en Peet.

De tweede helft begint en we starten beter dan in de eerste helft. De verdediging is alert en werkt hard. Druk vanuit Baronie in de beginfase wordt getackled door Irish en Lot. Kort hierna een grote kans voor ons. Kriest schiet de bal naar Peet, die vervolgens de bal naar Fen speelt. Fen loopt door, haalt uit, maar schiet in de handen van de keepster. In de 60e minuut passeert Kriest vanaf het middenveld enkele speelsters, waarna een 1-2’tje met Peet volgt. Uiteindelijk kan Kriest uithalen, maar dit vormt geen gevaar voor de keepster. Hierna speelt Boutje – tussen twee speelster door – de bal naar TheBean. TheBean haalt uit en de bal gaat helaas net naast. In de 80e minuut krijgen we nog een grote kans. Peet passeert de verdediging op snelheid en schiet langs de keepster. De paal is de redding voor Baronie. De bal rolt terug, maar Peet is nog te veel op snelheid om de bal te kunnen plaatsen. Hierna zetten we alles op alles en gaan we 1-op-1 spelen. Irish schuift door op de midmid positie en Boutje in de spits. Er wordt nog goed druk gezet, maar dit wordt niet beloond. Aan de andere kant van het veld is meer geluk. De dames van Baronie weten de 2-0 te maken in de 90e minuut. Hierna wordt de wedstrijd ten einde gebracht.