Dames Wernhout winnen eerste competitiewedstrijd

Na een paar wedstrijden te hebben ‘gebekerd’, stond vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Rond de klok van 11 reisden wij af naar het sportcomplex van Beek Vooruit in Prinsenbeek. Dat deze wedstrijd tegelijk viel met de start van de herfst, hebben wij gemerkt. Tijdens de warming-up veranderden wij geleidelijk in verzopen katjes. De sfeer leed er niet onder (iets met boefjes..). De opstelling was als volgt:

In de goal: van Riel
In de verdediging: Seebijn (’45 East), BreakyDaisy, Irish en Lot
Op het middenveld: Wildehil, Boutje en Broekie (’45 TheBean)
In de voorhoede: Kriest, Fen en Peet

Het fluitsignaal klonk en we gingen van start. We startten fel en na wat heen-en-weer getik, kan Peet na 10 minuten het eerste schot op goal lossen. Helaas in de handen van de keepster. Na 15 minuten speeltijd zijn het dan de dames van Beek Vooruit die een doelpunt weten te verzilveren. Ze komen op vanaf de rechterflank, de bal komt voor op de rand van de ’16 en een van de dames knalt de bal laag in de linkerhoek tegen de touwen: 1-0. Ondanks een achterstand laten wij ons niet uit het veld slaan (zowel figuurlijk als letterlijk, want sommige dames van BV zijn fysiek aardig sterk). Kort hierna komt Kriest op vanaf de linkerkant, haalt uit en schiet de bal in de verre hoek: 1-1! De stand is weer gelijk. Kort hierna is het wederom Kriest die zich laat zien. Ze passeert meerdere verdedigers, haalt uit en knalt de bal via de onderkant van de lat in de goal: 1-2! Beide teams werken hard en het spel gaat redelijk gelijk op. Wel merken wij dat we meer in de wedstrijd komen en gerichter over spelen (m.a.w. de bal ook daadwerkelijk bij iemand van je eigen team in de voeten spelen). Er heerst meer rust. In de 33e minuut passeert Fen haar tegenstander en schiet de bal vanaf de linkerkant mooi en hard binnen: 1-3! In de laatste minuten zakken we wat terug, maar alsnog gaan we met een aangename voorsprong de warme kleedkamer in.

Boutje deelt wat breakers uit en een aantal verruilen hun natte kleding voor wat droogs. Er vinden twee wissels plaats. Seebijn en Broekie maken plaats voor East en TheBean.

De tweede helft gaat van start. We startten sterk. Een goede corner van Irish brengt de bal, via een hakje van Kriest, bij TheBean, die de bal van ongeveer 20 meter overschiet. Daarna wordt Beek Vooruit sterker en breken ze vaker door op onze helft. Van Riel voorkomt een doelpunt, maar uit de corner weten ze alsnog te scoren: 2-3. Hierna gaat nog een bal van hen op de lat en is het een tijdje hard werken voor iedereen. In de 71e minuut komt Fen met een actie en de bal bereikt WildeHil. De bal komt voor bij Kriest, maar die kan net niet genoeg kracht achter haar schot zetten. Kort hierna is het WildeHil die, op aangeven van Kriest, kan uithalen, maar de keepster voorkomt een doelpunt. In de 76e minuut is het wel raak. Met een prachtige aanval vanaf de rechterflank (driehoekjes alles!) komt de bal bij Kriest terecht. Kriest schiet op goal, de bal verandert van richting en verdwijnt over de keepster in de goal: 2-4! De dames van Beek Vooruit brengen de spanning nog terug in de wedstrijd door in de 86e minuut 3-4 te maken. Uit de aftrap die volgt, lijkt het dat Peet de wedstrijd kan beslissen. Ze speelt meerdere verdedigers uit en de keepster, maar een speelster van Beek Vooruit kan de bal nog net van de lijn halen. De corner die volgt, beslist dan uiteindelijk wel de wedstrijd. Irish weet Kriest perfect te vinden: met haar hoofd kopt Kriest de bal in de goal: 3-5! Deze wedstrijd heeft iedereen hard moeten werken. Zoals Frank verwoordde: “Ongelofelijk..” “Ongekend..”

1-1 Kriest
1-2 Kriest