Dames Wernhout verliezen in slotfase

Op een zonnige zondagmorgen vertrokken wij naar Baronie. Na de warming-up volgde de opstelling:

In de goal: van Riel
In de verdediging: Lot, Irish, BreakyDaisy, East
Op het middenveld: the Bean (’30 Broekie), Boutje (’87 Seebijn) en Wildehil (’65 the Bean)
In de voorhoede: Peet (’78 Wildehil), Fen (’45 the Beast) en Kriest

De wedstrijd gaat van start. De dames van Baronie starten erg sterk, maar wij zijn degenen die een eerste corner krijgen. Irish weet de bal perfect te plaatsen en Kriest kan hem bijna in één keer binnen koppen. Helaas gaat de bal net naast. In de zevende minuut weten wij wel de openingstreffer te versieren. Kriest speel de bal door het midden. Fen loopt door en raakt met de punt van haar schoen de bal, die langs de keepster in de goal rolt: 0-1! Het eerste kwartier lijken wij de overhand te hebben, daarna gaat het spel steeds meer gelijktijdig op. In de 18e minuut verlegt Peet het spel, door de bal naar Kriest te spelen. Vanaf de linkerzijde speelt ze drie verdedigers uit, maar verdwijnt de bal net niet door de benen van de keepster. Na een klein halfuur gespeeld te hebben, maakt Baronie door geklungel achterin de gelijkmaker. Hierna volgen meer kansen en weten ze voor meer dreiging te zorgen. In de 30e minuut mag The Bean even rusten en Broekie mag gaan knallen. Net voor rust lukt het de dames van Baronie om op voorsprong te komen. We gaan met een achterstand de rust in.

In de rust gaat The Beast warmlopen en wordt Fen gewisseld. De rode koppies laten zien dat het een zware wedstrijd is. Het kunstgras en de zon is geen goede voetbalcombinatie en voetbalt erg zwaar.

De tweede helft gaat van start. Al snel krijgen wij een vrije trap op het randje van de ’16, nadat Kriest onderuit werd gehaald. Ze neemt zelf de vrije trap en weet de bal prachtig in de rechterkruising te plaatsen: 2-2! Kort hierna speelt Peet de bal diep op Kriest, die de verdediging uitspeelt en de bal langs de keepster tegen de touwen knalt: 2-3! Het eerste kwartier van de tweede helft verloopt net als in de eerste helft goed. Broekie brengt de bal na een goede actie voor, waaruit bijna een doelpunt volgt. De dames van Baronie weten de bal net op tijd weg te werken. Na 65 minuten wordt Wildehil gewisseld voor the Bean. The Bean laat meteen van zich horen en kan een schot op goal lossen. De keepster van Baronie voorkomt echter een doelpunt. In de 70e minuut weten de dames van Baronie voor een tweede keer hun achterstand recht te trekken, wat de stand op 3-3 brengt. In de 78e minuut mag Wildehil er weer in en komt Peet rusten. Ondanks het harde werken, valt 5 minuten voor tijd door veel geklungel de 4-3. Het lukt ons hierna niet meer om tot scoren te komen. Na een erg warme wedstrijd gaan wij met lege handen naar huis.. Dinsdag volgt de revanche.

0-1 Fen
2-2 Kriest