Dames Wernhout pakken geen punten tegen koploper

Vandaag stond de wedstrijd tegen MOC op het programma. Nadat Krissie besloten had om ons toch te verrijken met haar (frisse) aanwezigheid, werd de opstelling bekend gemaakt:

In de goal: Sanne
In de achterhoede: Daisy (’30 Eva), Sabine, Iris en Mara (’60 Daisy)
Op het middenveld: Linda (’60 Nienke), Niene en Nienke (’30 Hilde)
In de voorhoede: Fenna (’70 Lynn), Lynn (’30 Krissie) en Petra (’80 Fenna).

De wedstrijd gaat van start. In de beginfase weten wij druk uit te oefenen op de verdediging van MOC, maar komen niet tot scoren. In de 13e minuut is het MOC die voor de openingstreffer zorgt: 0-1. Een kleine 10 minuten hierna weet MOC weer tot scoren te komen. De stand komt op 0-2. Ook wij krijgen kansen. In de 24e minuut komt Petra met een mooie actie en speelt de bal naar Fenna. Fenna kan een schot lossen, maar een doelpunt blijft uit. Na een halfuur speeltijd komen de wissels van onze zijde. Daisy, Nienke en Lynn mogen er af en Eva, Hilde en Krissie vallen in. In de 35e minuut valt door miscommunicatie de 0-3. Net voor rust weten wij onze eerste treffer te maken. Krissie speelt de bal op Fenna. De keepster staat te ver uit de goal, waardoor Fenna haar kans ziet. Ze schiet van afstand en de bal valt tussen de palen: 1-3! Tijd voor rust.

Wij genieten van onze ranja en krijgen te horen welke wissels gaan plaatsvinden in de tweede helft. Lang kunnen we niet genieten in de wel erg warme kleedkamer. Een ‘stille killer’ van een niet nader te noemen persoon, dwingt ons eerder naar het veld te vertrekken.

De tweede helft gaat van start. We beginnen sterk. Desondanks valt in de 55e minuut door miscommunicatie de 1-4. In de 60e minuut worden Mara en Linda gewisseld voor Daisy en Nienke. Hierna gaat het spel op en neer. Kansen worden gecreëerd aan beide zijden en op alle linies wordt hard gewerkt. Een aantal keer weten wij de verdediging van MOC te doorbreken, maar verdere treffers blijven uit. Fenna wordt nog gewisseld voor Lynn, waarna Fenna een paar minuten later weer terug in het spel komt voor Petra. In de slotfase maakt Krissie een mooie loopactie, waar zij verschillende tegenstanders passeert. Lynn krijgt de bal in de voeten en weet de bal beheerst binnen te werken: 2-4! Wij proberen nog druk uit te oefenen in de laatste minuten. De stand blijft echter rusten op 2-4.

1-3 Fenna
2-4 Lynn