Dames Wernhout halen geen punten

De laatste uitwedstrijd van dit seizoen was tegen de dames van Jeka. We starten met dezelfde opstelling als vorige week. Behalve dan dat Lennie, in plaats van Boutje, in de goal staat.

In de goal: Lennie
In de verdediging (vlnr): Eef (’45 Seebijn), Kriest, Dais en Lot
Op het middenveld (vlnr): Wildehilde, Irish en Boon
In de voorhoede (vlnr): Fen, Beast (’60 Kyra) en Peet

We starten sterk. Dit resulteert na 10 minuten in een corner. Irish plaatst deze goed en de bal komt bij Kriest terecht. Die kan hem net niet goed raken, waardoor Beast hem voor haar voeten krijgt. De tegenstanders bij Beast voorkomt een doelpunt, waarna nog een corner volgt. Irish weet hem wederom goed te plaatsen, maar ook deze corner loopt op niks uit. Kort hierna gooit Boon de bal in op Kriest, die doorloopt en de bal diep op Fen kan spelen. Helaas is de keepster er eerder bij. Irish heeft ondertussen even ruzie maar haar knot. Met één hand probeert ze haar krullenbos in bedwang te houden en ze gaat vol het duel aan. Zou zo in een reclame van Andrelon kunnen. Een kwartier voor rust een mooie combinatie tussen Kriest en Lot: via een ingooi komt de bal bij Kriest terecht, die legt hem terug op Lot. Kriest loopt verder. Lot ziet dit en passt de bal door de lucht naar Kriest. Kriest schiet hard en mooi op goal, maar helaas voorkomt de keepster wederom dat wij op voorsprong komen. In de 35e minuut krijgen wij een penalty tegen. Discutabel wel, want de overtreding leek buiten de ’16 te zijn. Het duurt even voordat de penalty genomen kan worden (scheids loopt door ‘opstootje’ even gefrustreerd van het veld, maar keert daarna weer terug) maar uiteindelijk weten de dames van Jeka hier van te profiteren: 1-0. Net voor rust krijgen de dames van Jeka een corner, waaruit zij hun voorsprong weten te vergroten: 2-0. Hierna komt Fen nog met een goede actie, maar kiest volgens Ad de verkeerde hoek.

Tijd voor rust. Eef gaat naar de kant en Seebijn komt er in. Om 11:08 wordt de wedstrijd weer hervat.

We starten weer fel en weten hiervan te profiteren! Fen neemt de bal mee en rondt keurig af: 2-1! We zijn iets rustiger aan de bal en weten schoten van Jeka op doel er uit te halen. In de 60e minuut verlaat Beast het veld en komt Kyra er in. In de 65e minuut heeft Peet al een paar goede acties gehad richting de goal. Twee schoten op doel, maar die worden helaas niet verzilverd. In de 70e minuut wordt een overtreding gemaakt op Lennie, met een blauwe knie als gevolg. De scheids lijkt dit te missen en het spel wordt na behandeling hervat. In de 75e minuut maken de dames van Jeka hun derde doelpunt. Lennie geeft aan niet verder te kunnen, waardoor de Beast tussen de palen komt. In de slotfase wordt een overtreding op Kriest gemaakt en krijgen wij nog een penalty mee. Peet schiet hem hard linksonder binnen: 3-2! Dit wordt de eindstand. Volgende week staat de laatste (thuis)wedstrijd op het programma. Tegen de dames van Schijf!

1-0 (pen.)
3-2 (pen.)