Beter Wernhout krijgt te weinig in topper tegen OMC

13-11-2016  OMC 1 – Wernhout 1 2-0 (1-0)

In Dordrecht werd de topper gespeeld in 5B tussen koploper OMC en nummer 2 Wernhout. ‘In het hol van de leeuw’ liet Wernhout zijn tanden zien en was van begin af aan feller en had de betere kansen in de eerste helft.Na vijf minuten werd door goed druk zetten van Davey de bal veroverd en die zette René met zijn voorzet alleen voor de keeper . René controleerde de bal goed maar schoot van dichtbij tegen de OMC-keeper.  Bij de volgende kans kopte Nuwan de bal over. Na ruim een kwartier sloeg OMC bij de eerste kans direct genadeloos toe. Één van hun behendige buitenspelers maakte diagonaal door de benen van Jasper  de openingstreffer, 1-0.

Kort hierna werd de derde kans, een kopbal van René,  net voor de lijn nog geblokt door een OMC-speler.Wernhout bleef aandringen en Leroy werd met een steekbal de zestien in gestuurd maar kon de bal net niet de juiste richting geven. OMC kreeg na een klein half uur spelen nog een goede kans op de 2-0 die van dichtbij naast de paal werd gewerkt en hiermee kwam Wernhout goed weg.Na een mooie aanval via de rechterkant kwam de bal via René bij Jordan die helaas van dichtbij over schoot.  Zo bleef het 1-0 tot de rust.

Na de thee een korte fase waarin OMC het initiatief had echter werd dit na een minuut of 5 al weer overgenomen door Wernhout.  De Dordtse spits kwam na 55 minuten goed weg met een gele kaart na een charge met gestrekt been op Chris. Enkele minuten later daarom veel verontwaardiging toen Davey, die te laat was met een tackle, met direct rood van de leidsman kon vertrekken. Ondanks deze tegenvaller gaf Wernhout de moed niet op en gaf iedereen 100% om de gelijkmaker op het bord te krijgen en OMC zakte in en loerde op de counter. Uit een vrije trap van Jordan knikte René de gelijkmaker binnen maar de scheids van dienst verstierde het feestje door de goal af te keuren wegens buitenspel. Kort voor tijd viel de genadeklap voor Wernhout toen OMC de voor hen bevrijdende 2-0 maakte.

Ondanks het verlies kan Wernhout terugkijken op een goede wedstrijd en had het gezien de krachtsverhoudingen zeker meer verdiend.  Door dit resultaat is OMC stevig op de eerste plaats terecht gekomen, maar het seizoen is nog 13 wedstrijden en de prijzen worden aan de meet verdeeld.

Volgende week staat de inhaalwedstrijd uit tegen Moerstraten op het programma, hier moet Wernhout proberen om de draad weer op te pakken, in de achtervolging op OMC.