De 100 is aangetikt na overtuigende overwinning

Zondag 09-04-2017

Na een vrije zondag mochten we vandaag weer aan de bak tegen de dames van Oosterhout. Het zonnetje straalt al vroeg en het belooft een mooie dag te worden. Voordat we aan de warming-up begonnen, werd de opstelling bekend gemaakt, welke iets anders is dan normaal:

In de goal: Krissie (vanwege blessure Renate)
In de verdediging: Eva, Sabine (’45 Lotteke), Mara en Linda
Op het middenveld: Sanne (’45 Nienke), Iris (’45 Daisy) en Kim
In de voorhoede: Niene (’45 Hilde), Fenna en Petra (’75 Sanne)

Nadat we gedraaid zijn van helft, mogen de dames van Wernhout aftrappen. De bal komt bij Sabine terecht, die hem over de verdediging van Oosterhout gooit. Niene sprint naar voren en weet door een fout van de keepster al na 25 seconden (!!!!) het eerste doelpunt te maken: 1-0! We zijn lekker begonnen. Een bal van Niene komt bij Petra terecht, die kan doorlopen maar niet weet te scoren. Iris lukt het in de 10e minuut wel. Een goed schot zorgt er voor dat de bal in de linkerhoek terecht komt: 2-0 en tevens ons HONDERDERSTE DOELPUNT! Na de levendige start is het daarna een lange tijd rustig. De dames van Oosterhout weten nauwelijks bij Krissie in de buurt te komen, maar wij komen tevens niet tot scoren. Er ontstaan meerdere kansen, maar er worden er geen benut. Gedurende de eerste helft wordt er rommelig gespeeld en worden er veel hoge ballen gegeven. We weten onze draai niet goed te vinden tegen de dames van Oosterhout. In de 36e minuut gaan we ons iets herpakken. Een prachtige loopactie van Niene wordt beloond met een doelpunt: 3-0! Een kleine vijf minuten hierna een assist voor Niene: ze legt de bal terug op Sanne, die vervolgens buiten de ’16 uithaalt en de bal prachtig in de linkerhoek werkt: 0-4! Hierna is het tijd voor rust.

Er vinden 4 wissels plaats. Mara zakt terug naar de laatste vrouw positie en Lotteke vervangt Sabine. Sanne, Iris en Niene gaan er uit voor Nienke, Daisy en Hilde. Tot slot gaat Kim keepen en komt Krissie op haar vertrouwde plek in de voorhoede te staan.

Het fluitsignaal klinkt en de zonnige tweede helft gaat van start. Al snel laten we van ons horen. In de 47e minuut is er een fout achterin, waardoor Petra de bal kan veroveren, doorloopt en uithaalt. De keepster houdt hem van de lijn. Drie minuten hierna wordt de bal terug gelegd op Krissie en het vijfde doelpunt wordt gemaakt! We blijven op de helft van de dames van Oosterhout en blijven kansen creëren. In de 62e minuut speelt Krissie op Daisy, die de bal uit kapt en terug speelt naar Krissie. Vervolgens haalt Krissie uit op goal en via een ED-je verdwijnt die in het goal. Niet alleen bij ons is vreugde. De speelster van het ED-je juicht mee, want ook zij hebben nu de 100 aangetikt. Helaas voor hen zijn dit tegendoelpunten, maar dat mag de pret zeker niet drukken want dit is ook zeker een prestatie. Een paar minuten hierna nog een ED-je. Lotteke loopt door en geeft de bal aan Daisy, die de bal vervolgens bij Petra weg legt. Petra geeft voor en de bal wordt door een verdediger het goal ingewerkt: 7-0! Met nog zo’n 20 minuten op de klok komt Krissie met een afstandsschot. Ze haalt uit van ongeveer 30 meter. Via de onderkant van de lat stuitert de bal helaas op de lijn uit de goal. Met nog een kwartier speeltijd mag Petra gaan rusten en komt Sanne er nog even in. Hierna komt er een mooie loopactie van Daisy, die de bal terug legt op Hilde. Hilde haalt uit en scoort: 8-0! De verdediging van Wernhout heeft het rustig. Kim is er inmiddels bij gaan zitten en is als keepster niet in actie moeten komen. Er wordt rustig uit gevoetbald. In 78e minuut komt de bal bij Krissie terecht, na een mooie actie van Fenna, en het negende doelpunt wordt gemaakt! In de 81e minuut is het Hilde die voor dubbele cijfers zorgt: Krissie legt de bal terug op Hilde en de 10-0 wordt gemaakt. Er wordt afgefloten en de 3 punten zijn binnen!

Tijdens de wedstrijd werden wij op de hoogte gehouden van het spelverloop van de belangrijke wedstrijd VVR – Gesta. Spannende minuten volgden, maar rond 12:20 kregen wij het verlossende woord. De dames van Gesta hadden verloren, waardoor wij nu een reële kans maken op het kampioenschap. Lieve dames, we hebben nog 3 finales te spelen. Dit gaan we niet meer weg geven!!

1-0 Niene
2-0 Iris